سقوط سه درصدی قیمت نفت

5 اسفند 1398 ساعت 12:57

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر انتشار ویروس کرونا در کشورهای متعدد که سرمایه گذاران را نگران دورنمای تقاضا ساخت، حدود سه درصد سقوط کرد.


به گزارش میز نفت به نقل از رویترز، بهای معاملات آتی نفت برنت یک دلار و ۶۹ سنت معادل ۲.۹ درصد کاهش پیدا کرد و به ۵۶ دلار و ۸۱ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی نفت آمریکا یک دلار و ۴۰ سنت معادل ۲.۶ درصد کاهش یافت و به ۵۱ دلار و ۹۸ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات نفت خام در بازار شانگهای ۴.۷ درصد سقوط کرد.

مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد در شرکت "سی ام سی مارکتس" در این باره گفت: تا اواسط هفته گذشته همه تصور می‌کردند که تاثیر اقتصادی شیوع ویروس کرونا موقتی خواهد بود و با اقدامات بانکهای مرکزی جبران خواهد شد. اما همان طور که واکنش بازارهای اروپایی و آمریکایی را در روز جمعه مشاهده کردیم و سپس در پایان هفته اخبار بیشتری درباره شیوع جهانی ویروس کرونا منتشر شد، سرمایه‌گذاران اکنون ارزیابی‌ها درباره رشد اقتصادی را سبک و سنگین می‌کنند و این مسئله بازارهای نفت را با فشارهای کاهشی بیشتری روی قیمتها روبرو کرد.

دولت کره جنوبی پس از افزایش موارد ابتلا به کرونا به بیش از ۷۰۰ نفر و مرگ هفت نفر، وضعیت را در سطح هشدار بالا قرار داد و در ایتالیا سومین فرد مبتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد در حالی که ایران هم درگذشت هشت نفر بر اثر ابتلا به کرونا را تایید کرد.

استفن اینس، استراتژیست ارشد در شرکت "اکسی کورپ" در یادداشتی نوشت: ما نباید اختلالات اقتصادی ناشی از انتشار سریع ویروس کرونا را که باعث افت فعالیت تجاری در سراسر جهان می‌شود، دست کم بگیریم.

قیمتهای نفت روز دوشنبه پس از این که کمیسیون سلامت محلی در چین اعلام کردند که چهار استان یونان، گوانگ دانگ، شنکسی و گیژو سطح وضعیت اضطراری خود را پایین برده‌اند، تا حدودی حمایت پیدا کردند.

شی جین پینگ، رییس جمهور چین روز یکشنبه اعلام کرد این کشور سیاست خود را برای کمک به تعدیل آسیبهای اقتصادی شیوع ویروس کرونا تنظیم خواهد کرد.

شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز روز جمعه اعلام کرد که شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا هفته گذشته برای سومین هفته متوالی رشد کرد و با یک حلقه افزایش، به ۶۷۹ حلقه رسید که بالاترین میزان از هفته منتهی به ۲۰ دسامبر بود.

منبع: ایسنا


کد مطلب: 26281

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/26281/سقوط-سه-درصدی-قیمت-نفت

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir