زمزمه بازگشت حسن بیگی به وزارت نفت

خوش آمدید آقای نماینده

6 اسفند 1398 ساعت 14:35

​با شکست ابوالفضل حسن بیگی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، زمزمه بازگشت وی به نفت شدت گرفته است.


به گزارش میز نفت، حسن بیگی از آن دست نمایندگان حامی زنگنه است که در زمان حضور ژنرال در وزارت نفت، با او همراه شد و زنگنه نیز او را به ریاست سازمان حراست وزارت نفت منصوب کرد. او از جمله مدیران غیرنفتی بود که در سال 76 همراه سایرین لقب «نفتی» گرفت.

همراهان او در نفتی شدن افراد نام آشنایی بودند؛ محسن پاک نژاد، سيد علي صدرالسادات، غلامرضا منوچهری، علي اصولی، علي هاشمي، محمد ملاكي، حسين كاشفي، مهدي بازارگان، مهدي عطريان فر و ...؛ حسن بیگی از جمله افرادی است که از همراهان زنگنه در وزارت جهاد بوده و بر همین اساس، زنگنه اعتماد ویژه‌ای به وی دارد که اوج آن در مجلس دهم دیده شد.

او در وزارت جهاد مسئولیت شرکت جها نصر را بر عهده داشت و در وزارت نیرو ریاست ستاد ایثارگران این وزارتخانه را بر عهده گرفت و سپس مشاور اجرایی وزیر نیرو شد. با ورود زنگنه به نفت سمت‌های وی عبارت بودند از ریاست سازمان حراست، مشاور فرهنگی و اجتماعی وزیر نفت، عضو هیئت مدیره شرکت ملی گاز ایران، معاون وزیر نفت در امور اشتغال، مشاور مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران.

در شرکت نفت و گاز پارس این روایت بسیار شنیده می‌شود که POGC حیاط خلوت حسن بیگی بوده و بسیاری از نزدیکان وی در این شرکت مشغول به فعالیت هستند که به دامغانی‌ها شهره هستند. او در دوره سوم و چهارم مجلس نماینده مردم دامغان در مجلس بوده است.

مدرک تحصیلی حسن بیگی، فوق لیسانس علوم سیاسی با گرایش امنیت ملی است. وی از جمله طرفداران زنگنه در مجاس دهم بود که به احتمال فراوان به نفت خواهد امد. پیش از وی، نمایندگانی مانند بهروز نعمتی، الیاس حضرتی، علی احمدی و ... به استخدام وزارت نفت درامدند کما اینکه درباره نفتی شدن سکینه الماسی هم زمزمه‌های جدی شنیده می‌شود.
 
 
 
 
 


کد مطلب: 26294

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/26294/خوش-آمدید-آقای-نماینده

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir