پایان یک خودرو پرمصرف

10 اسفند 1398 ساعت 14:56

معاون شرکت ایران خودرو: با خارج شدن خط تولید پژو ۴۰۵ بنزینی در خرداد سال آینده، سمند جایگزین آن می‌شود.


به گزارش میز نفت ، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو در نشست خبری گفت: با خارج شدن خط تولید پژو ۴۰۵ بنزینی در خرداد سال اینده، سمند جایگزین آن می‌شود.

کیانوش پور مجیب گفت: دنا پلاس از خودرو‌هایی است که در ابتدای سال اینده به مشتریان عرضه خواهد شد و بنا به خواسته همیشگی مشتریان اتوماتیک است.

وی ادامه داد: در اواخر سال ۹۹ پروژه k۱۳۲ که در اینده اسم خودرو تغییر خواهد کرد با ۹۲ درصد خودکفایی به بازار عرضه می‌شود.
وی تصریح کرد: در پروژه k۱۳۲ سامانه‌های الکترونیک، سوخت رسانی و ترمز توسعه یافته است و توسط کمپانی‌های به روز دنیا صحه گذاری شد و تست و ازمون انجام شد و با موتور ملی به بازار عرضه می‌شود.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو گفت: این محصول استاندارد ایمنی بالاتری دارد و بدلیل اینکه فولاد مبارکه نتوانست ورق‌های مورد نیاز ما را تامین کند مجبور شدیم ورق‌ها را وارد کنیم، اما همزمان با فولاد مبارکه وارد مذاکره شدیم تا بتوانیم مواد مورد نیاز این محصول و سایر محصولات ما را تامین کند.

وی افزود: در مورد پروژه k۱۳۲ توسعه محصولات جدید در دستور کار قرار گرفته است و تا این لحظه پروژه k۱۳۲ یک درصد تاخیر نسبت به برنامه ندارد.

پورمجیب بیان کرد: پژو ۴۰۵ بنزینی از خردادماه از مدار تولید خارج خواهد شد و سمند پایه جایگزین ان می‌شود. این سمند ترکیبی از اقداماتی است که در حوزه ارتقا استاندارد‌های ایمنی انجام دادیم و برخی از سیستم‌های هزینه‌ای را برای کاهش هزینه‌ها توسعه دادیم.

وی درباره تولید خودرو‌های برقی افزود:یکی از دلایل اینکه خودرو‌های برقی در کشور رونق نگرفت این است که باید نهاد‌های حاکمیتی یارانه‌ای را برای خریداران در نظر بگیرند در سایر کشور‌ها تولید این خودرو‌ها بر پایه حمایت‌های حاکمیتی شکل گرفته است، زیرا قیمت خودرو برقی بیش از ۳۰ هزار دلار است و مشتریان باید توسط حاکمیت حمایت شوند.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو ادامه داد: ما با داخلی سازی اجزا و قطعات سهمی در ارزان سازی ان خواهیم داشت، اما قیمت ان از ۲۰ هزار دلار کمتر نمی‌شود و طرحی تهیه شده است که در این طرح از مشتریان خودرو‌های برقی حمایت شود و این طرح در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ۵ محصول راناپلاس، سورن پلاس، سمند بهینه، دنا پلاس اتوماتیک و ۲۰۷ پاناروما از ابتدای سال ۹۹ ارائه می‌شود همچنین محصول صندوقدار k۱۳۲ در بهمن سال ۹۹، محصول کراس اور k۱۲۵ بهمن ماه سال ۱۴۰۰، هاچ بک k۱۲۱ در بهمن سال ۱۴۰۱ و دنای برقی در بهمن سال ۱۴۰۱ ارائه می‌شود.



منبع : صدا و سبما


کد مطلب: 26344

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/26344/پایان-یک-خودرو-پرمصرف

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir