۰

​بنزین سفر هنوز تعیین تکلیف نشده

زمزمه هایی مبنی بر تخصیص بنزین سفر به مالکان خودرو از دو ماه پیش به گوش می رسید، موضوعی که تا کنون تعیین تکلیف نشده و منتظر مصوبه هیات دولت است.
​بنزین سفر هنوز تعیین تکلیف نشده
به گزارش میز نفت به نقل از ایسنا، در حالی که چهار روز پیش نایب رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه از تخصیص ۶۰ لیتر بنزین نوروزی به خودروها خبر داد، اما تا کنون هنوز مصوبه‌ای به شرکت پخش فراورده های نفتی در این باره ابلاغ نشده و این مساله همچنان در بلاتکلیفی است.

فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی در این باره به ایسنا گفت: تا این لحظه به ما چیزی ابلاغ نشده است و ما منتظر مصوبه هیات دولت در این رابطه هستیم.

وی با بیان اینکه اگر این موضوع مصوب شود به تمام خودروها ۶۰ لیتر به جز سهمیه ماهانه تعلق می گیرد، اظهار کرد: زمانی که این موضوع مشخص شود قطعا اطلاع رسانی خواهیم کرد اما هنوز تکلیف بنزین سفر مشخص نیست.

این در حالی است که پیش از این سخنگوی دولت و وزیر نفت بار مالی اختصاص بنزین نوروزی را ۳۰۰۰ میلیارد تومان بر منابع یارانه عنوان کرده بودند و همچنین باتوجه به شرایط فعلی کشور و تاکید وزارت بهداشت مبنی بر خودداری مردم از انجام سفر به نظر اجرای این طرح در این شرایط منطقی نیست.

از بامداد روز جمعه ۲۴ آبان، بنزین سهمیه‌بندی شد و بر این اساس قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای (ماهانه ۶۰ لیتر برای خودروهای شخصی) از قرار هر لیتر ۱۵۰۰ تومان، قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای از قرار هر لیتر ۳۰۰۰ تومان و قیمت بنزین سوپر نیز از قرار هر لیتر ۳۵۰۰ تومان تعیین شد.

کنترل مصرف سوخت با توجه به میانگین بالای مصرف سوخت، افزایش توان صادرات، مبارزه با قاچاق سوخت و اختصاص منابع حاصل از مدیریت مصرف به مردم به ویژه اقشار ضعیف و کم‌درآمد به صورت مستقیم و نیز کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها و شهرها از جمله اهداف اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین اعلام شده است.
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب: 26360
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *