جایگاه‌ها به مواد ضدعفونی دسترسی ندارند

12 اسفند 1398 ساعت 12:24

در حالی که چند روز پیش مصوبه‌ای در خصوص جلوگیری از شیوع کرونا در جایگاه‌های سوخت ابلاغ شد اما اکنون شاهد هستیم که بسیاری از جایگاه‌های سوخت مجهز به مواد ضدعفونی و دستکش‌های یک بار مصرف نیستند و بعضا در برخی جایگاه‌ها نیز سوخت گیری توسط اپراتورها صورت نمی‌گیرد.


به گزارش میز نفت ، دو هفته‌ای است که ویروس کرونا در ایران جا خوش کرده و این موضوع باعث تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و تغییراتی در ساعات کار ادارات شده،   این ویروس که از راه تماس دست با سطح آلوده منتقل می شود باعث شده تا دستورالعمل جدیدی از سوی شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی برای سوختگیری در جایگاه ها صادر شود، دستورالعملی که با هدف کاهش تماس مراجعین با تجهیزات جایگاه ها و همچنین ضدعفونی آنها صادر شده است.

با این وجود هنوز جایگاه ها مجهز به تجهیزات بهداشتی نشده‌اند  آن طور که محمد عطاپور - مشاور عالی انجمن مالکان جایگاه‌ها و مجتمع‌های خدماتی، رفاهی و بین‌راهی - به ایسنا گفته هنوز هیچ امکاناتی به جایگاه های سوخت برای مقابله با ویروس کرونا داده نشده است و خود جایگاه ها سعی در تامین مواد ضدعفونی کننده دارند.

وی با اشاره کمیاب شدن مواد ضد عفونی کننده، اظهار کرد: لازم است تا دولت در این باره تدبیری داشته باشد تا بتوانیم جایگاه‌ها را عاری از هرگونه ویروس و آلودگی کنیم.

مشاور عالی انجمن مالکان جایگاه‌ها و مجتمع‌های خدماتی، رفاهی و بین‌راهی با تاکید بر اینکه سوخت گیری توسط اپراتورها نجام می‌شود، گفت:سلامت کارکنان برای ما اولویت دارد به همین دلیل به جایگاه ها تاکید کرده ایم که خود کارکنان فرایند سوخت گیری خودروها را انجام دهند و لازم است که مردم نیز اعتماد کنند و از خودروهای خود خارج نشوند.

عطاپور افزود: دولت باید تدبیری لحاظ کند تا استفاده از کارت سوخت و کارت بانکی مشترک باشد یعنی از کارت سوخت برای پرداخت هزینه نیز استفاده شود. همچنین باید کاغذ را از چرخه سیستم فعالیت های جایگاه ها هرچه سریعتر حذف کنند تا مشکلی در این راستا به وجود نیاید.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و پیرو اطلاعیه‌های وزارت بهداشت درخصوص همکاری در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به کلیه جایگاهداران توزیع فرآورده مایع و سی‌ان‌جی مقرر شد تا فرآیند سوختگیری و پرداخت در تمامی جایگاه‌های عرضه سوخت توسط اپراتور جایگاه انجام یا دستکش یکبار مصرف جهت استفاده عموم مردم در دسترس افراد قرار گرفته و فرایند سوختگیری و پرداخت بدون دستکش یکبار مصرف انجام نشود.

همچنین در این اطلاعیه آمده است که نازل‌ها و صفحه رمز کارت سوخت دیسپنسرها و همچنین اماکن عمومی جایگاه (سرویس بهداشتی و...) مستمراً با مواد مناسب ضدعفونی و پایش بهداشتی شود. این طرح تا اطلاع ثانوی در تمامی جایگاه‌های کشور لازم‌الاجرا است.



منبع : ایسنا


کد مطلب: 26377

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/26377/جایگاه-ها-مواد-ضدعفونی-دسترسی-ندارند

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir