چقدر کارت سوخت صادر شد؟

14 اسفند 1398 ساعت 13:24

از بامداد روز جمعه ۲۴ آبان، بنزین سهمیه‌بندی شد و بر این اساس قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای (ماهانه ۶۰ لیتر برای خودروهای شخصی) از قرار هر لیتر ۱۵۰۰ تومان، قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای از قرار هر لیتر ۳۰۰۰ تومان و قیمت بنزین سوپر نیز از قرار هر لیتر ۳۵۰۰ تومان تعیین شد.


به گزارش میز نفت ، همین موضوع موجب شد تقاضا برای دریافت کارت سوخت افزایش یابد. در این باره شهرام رضایی – مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران – از صدور و توزیع تمامی کارت‌های هوشمند سوخت درخواستی مانده از ماه‌های قبل خبر داد و گفت: صدور کارت‌های هوشمند سوخت هم‌اکنون به روز شده و صدور کارت‌ درخواست‌های جاری نیز در حال انجام است.

رضایی افزود: از تاریخ بیست‌وپنجم آبان‌ماه امسال تا دوازدهم اسفندماه، یک میلیون و ۸۰۰ هزار درخواست کارت هوشمند سوخت دریافت شده که به‌طور میانگین ماهانه ۶۰۰ هزار درخواست بوده است.

کنترل مصرف سوخت با توجه به میانگین بالای مصرف سوخت، افزایش توان صادرات، مبارزه با قاچاق سوخت و اختصاص منابع حاصل از مدیریت مصرف به مردم به ویژه اقشار ضعیف و کم‌درآمد به صورت مستقیم و نیز کاهش آلودگی هوا در کلان‌شهرها و شهرها از جمله اهداف اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین اعلام شده است.

منبع : ایسنا


کد مطلب: 26424

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/26424/چقدر-کارت-سوخت-صادر

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir