۰

ابوظبی به جنگ بزرگان نفت پیوست

شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) در آوریل عرضه نفت خود را به بیش از چهار میلیون بشکه در روز افزایش خواهد داد و به جنگ قیمتی که توسط عربستان سعودی و روسیه راه افتاده است، می پیوندد.
ادنوک | میز نفت
ادنوک | میز نفت
به گزارش میز نفت ، ادنوک در بیانیه ای اعلام کرد: این شرکت همچنین طرح تولید افزایش تولید به پنج میلیون بشکه در روز را شتاب خواهد بخشید.

بر اساس گزارش بلومبرگ، عرضه این میزان نفت به بازار به معنای افزوده شدن بیش از یک میلیون بشکه در روز به میزان نفتی است که امارات متحده عربی در فوریه تولید کرده بود.

شرکت آرامکوی سعودی در پی شکست مذاکرات هفته گذشته اوپک پلاس در وین که به حذف سقف تولید اعضای این گروه از اویل ماه میلادی آینده منجر شد، روز گذشته اعلام کرد از اول آوریل ۱۲.۳ میلیون بشکه در روز نفت عرضه خواهد کرد که بیشتر از ظرفیت فعلی تولید این شرکت است.

روسیه در واکنش به تصمیم آرامکو اعلام کرد تولیدش را ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد داد.

منابع آگاه به بلومبرگ گفته اند که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا پیش این که عربستان سعودی با افزایش تولید جنگ قیمت را تشدید کند، با محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور مکالمه تلفنی داشته است. کاخ سفید این گفت و گو را تایید کرد اما محتوای آن فعلا مشخص نیست.

جنگ قیمت عربستان سعودی و روسیه بر سر سهم بازار ممکن است به ضرر صنعت نفت شیل آمریکا تمام شود. در واقع این ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه بود که کمک کرد این جنگ آغاز شود و به این طریق به آمریکا ضربه سنگینی وارد کرد.

وزارت انرژی آمریکا روز گذشته اقدامات عمال دولتی برای دستکاری و شوک بازارهای نفت را تقبیح کرد با این حال از عربستان سعودی یا روسیه نام نبرد.

دفاع ترامپ از صنعت نفت شیل برای مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۲۰ حیاتی به شمار می رود، زیرا یکی از بزرگترین صنایع و کارفرمایان در تگزاس است که یکی از ایالت‌های انتخاباتی مهم در انتخابات ریاست جمهوری است.



منبع : ایسنا
پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب: 26498
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *