۰

چرا روسیه با کاهش تولید مخالفت کرد؟

بی ثباتی های موجود در مورد تقاضای جهانی نفت در آینده از دلایل پاسخ منفی روسیه به درخواست اوپک بود که باعث به راه افتادن یک جنگ قیمت با عربستان سعودی شد.
نفت روسیه | میز نفت
نفت روسیه | میز نفت
به گزارش میز نفت ، اوپک در اجلاس هفته گذشته وین از روسیه خواست 300 هزار بشکه دیگر از تولید نفت خود را پایین بیاورند ولی طبق گفته پاول سوروکین، معاون وزیر انرژی روسیه، این اقدام از نظر فنی چالش‌برانگیز است.

بی ثباتی های موجود در مورد تقاضای جهانی نفت در آینده هم از دلایل پاسخ منفی روسیه به درخواست اوپک بود که باعث به راه افتادن یک جنگ قیمت با عربستان سعودی شد.

سوروکین گفت:« وقتی هیچ شفافیتی در مورد میزان کاهش تقاضای نفت وجود ندارد، نمی توانیم با آن بجنگیم. وقتی یکبار تولید نفت را پایین می آوریم، در یک چرخه می افتیم که باید آن را تکرار کنیم. بدترین شرایط طی دو هفته به وجود آمده است: قیمت نفت قبل از کاهش دوباره ،کمی افزایش می یابد و تقاضا هم همچنان رو به کاهش است».

سوروکین هم مانند الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که کشورش برای مذاکرات دوباره با اوپک آماده است.

وی گفت:« تمام کانالهای مذاکره باز هستند ولی نمی توان پیش بینی کرد این ملاقات کی صورت بگیرد. همه چیز بستگی به شرکای ما دارد».

ولی به نظر نمی رسد شرکای آنها از عربستان سعودی تمایلی به مذاکرات بیشتر داشته باشند.

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر نفت عربستان در پاسخ به اظهارات الکساندر نواک مبنی بر نشست دوباره اوپک و متحدانش در آینده گفت:« فعلاً دلیلی برای برگزاری جلسات در ماه های می و ژوئن نمیبینم. این نشان دهنده شکست ما در پاسخ به بحران هایی نظیر این و انجام اقدامات لازم است».

 روسیه قصد دارد از ماه آینده تولید نفت خود را 300 تا 500 هزار بشکه در روز افزایش دهد و به 11.8 میلیون بشکه در روز برساند. در این بین، عربستان سعودی اعلام کرد تولید خود را بیش از سه میلیون بشکه در روز نسبت به سطح فعلی بالا می‌برد و به 12.3 میلیون بشکه در روز می رساند که بیشتر از ظرفیت تولید آن است. برای حفظ این سطح از تولید، از شرکت آرامکوی عربستان خواسته شده تولید خود را تا 13 میلیون بشکه در روز افزایش دهد.
 
شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب: 26537
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *