مذاکرات فنی اوپک پلاس لغو شد

27 اسفند 1398 ساعت 11:50

نشست کمیته فنی اوپک و غیراوپک که قرار بود روز چهارشنبه در وین برگزار شود، در پی به نتیجه نرسیدن تلاشهای میانجیگری برای رفع اختلاف میان عربستان سعودی و روسیه لغو شد.


به گزارش میز نفت ، توافق محدودیت عرضه میان اوپک و متحدانش شامل روسیه که به گروه اوپک پلاس معروف هستند در پایان مارس منقضی می شود.

اعضای این گروه در نشست رسمی که اوایل ماه میلادی جاری برگزار کردند، نتوانستند درباره آینده پیمان محدودیت عرضه به توافق برسند و در نتیجه این پیمان به بن بست منتهی شد. اکنون منابع آگاه خبر دادند با عدم پیشرفت تلاشهای میانجیگری میان تولیدکنندگان بزرگ این گروه، نشست کمیته فنی اوپک پلاس لغو شده است.

قیمت نفت از زمان شکست مذاکرات اوپک پلاس در ششم مارس، ۳۹ درصد سقوط کرده و به حدود ۳۰ دلار در هر بشکه رسیده است.

یک منبع آگاه به رویترز گفت: این نشست لغو شده است. هنوز معلوم نیست برگزاری این نشست به زمان دیگری موکول خواهد شد یا خیر. برخی از کارکنان مقر اوپک به منظور اقدامات احتیاطی در برابر شیوع ویروس کرونا، به دورکاری رفته و از خانه کار می کنند.

سه سال همکاری میان اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان ششم مارس پس از این که مسکو حاضر نشد پیشنهاد اوپک برای کاهش بیشتر تولید نفت و مقابله با تاثیرات اپیدمی کرونا بر بازار نفت را بپذیرد، خاتمه پیدا کرد. اوپک با حذف سقف تولید اعضایش، به شکست مذاکرات واکنش نشان داد.

تلاشهایی از سوی برخی از اعضای اوپک برای میانجیگری میان عربستان سعودی و روسیه انجام گرفت اما تاکنون بی ثمر بوده و منابع آگاه اظهار کرده اند که سازش دو طرف دشوار است.

یک منبع آگاه در اوپک اظهار کرد: اکنون عقب نشینی برای سعودیها دشوار است.

یک منبع دیگر درباره تلاشهای میانجیگری برای ازسرگیری مذاکرات گفت: فعلا تولیدکنندگان در جنگ هستند.

بر اساس گزارش رویترز، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اظهار کرد مسکو هیچ برنامه فوری برای تماس با سران عربستان سعودی ندارد. وی همچنین گفت: افت قیمتهای نفت اتفاق عجیبی نبود.



منبع : ایسنا 


کد مطلب: 26563

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/26563/مذاکرات-فنی-اوپک-پلاس-لغو

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir