۰

افزایش 10 برابری کرایه نفتکش ها

در بحبوحه کمبود نفتکش های بسیار بزرگ با ظرفیت ۲ میلیون بشکه نفت، هزینه کشتیرانی برای انتقال نفت در نفتکش های سوئزمکس که ظرفیت حدود یک میلیون بشکه را دارند، درمواردی ۱۰ برابر شده است.
نفتکش | میز نفت
نفتکش | میز نفت
 به گزارش میز نفت ، افزایش تقاضا برای جابجایی حجم بالای نفت خامی که عربستان سعودی و متحدانش در اوپک می فرستند باعث شده نرخ کشتیرانی افزایش یابد و با رزرو نفتکش های بزرگ، خریداران به دنبال نفتکش های کوچکتر باشند.

 در بحبوحه کمبود نفتکش های بسیار بزرگ با ظرفیت 2 میلیون بشکه نفت، هزینه کشتیرانی برای انتقال نفت در نفتکش های سوئزمکس که ظرفیت حدود یک میلیون بشکه را دارند، درمواردی 10 برابر شده است.

 سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه نتوانستند در اوایل ماه مارس به توافقی برای کاهش تولید نفت و حمایت از قیمت آن دست یابند و به این ترتیب قیمت نفت را پایین آوردند و تهدید کردند که بازارهای جهان را از نفت خام پر میکنند.

 عربستان سعودی قول داد که تولید خود را افزایش دهد و چندین نفت کش را برای انتقال نفت خامش به سراسر دنیا کرایه کرد. شرکت ملی کشتیرانی عربستان، بحری، حدود 24 نفتکش خیلی بزرگ را از هفته گذشته رزرو کرده است. این شرکت قبلاً 31 سوپر نفتکش را تا جمعه گذشته کرایه کرده بود که حداقل پنج تا از این نفتکش ها به سمت آمریکا می رفتند.

 کرایه تعداد بالایی از نفتکشهای بسیار بزرگ توسط عربستان در کمتر از یک هفته برای جابجایی نفت آن در ماه مارس، باعث شده دیگران محموله های نفتی خود را به سوئز مکس بسپارند.

 انتقال نفت خام در نفتکش های سوئز مکس از خاورمیانه به هند تا روز جمعه به 200 هزار دلار در روز رسیده بود که نسبت به 20 هزار دلار هفته قبل افزایش چشمگیری داشت.

 نرخ کشتیرانی از خاورمیانه به آمریکا در روز دوشنبه به روزانه 277790 دلار رسید که حدود 4 هزار دلار در روز نسبت به روز جمعه افزایش داشت. نرخ مسیر کشتیرانی خاورمیانه به چین روزانه 7 هزار دلار افزایش یافته و به 250354 دلار رسیده است.

 نرخ کشتیرانی نفتکش های بسیار بزرگ آخرین بار در اکتبر سال گذشته پس از اعمال تحریم‌های آمریکا بر واحدهایی از شرکت کشتیرانی کاسکوی چین افزایش یافته بود.



منبع : تسنیم
سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب: 26580
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *