۰

درآمدی که از دست می‌رود

آژانس بین‌المللی انرژی و اوپک در یک بیانیه مشترک اعلام کردند اگر شرایط فعلی بازار ادامه یابد، درآمد نفت و گاز کشورهای درحال‌توسعه ۵۰ تا ۸۵ درصد در سال میلادی جاری کاهش می‌یابد.
نفت جهانی | میز نفت
نفت جهانی | میز نفت
به گزارش میز نفت ، آژانس بین‌المللی انرژی و اوپک در یک بیانیه مشترک اعلام کردند اگر شرایط فعلی بازار ادامه یابد، درآمد نفت و گاز کشورهای درحال‌توسعه 50 تا 85 درصد در سال میلادی جاری کاهش می‌یابد و به پایین‌ترین حد طی دو دهه گذشته می‌رسد.

در این بیانیه که توسط فاتح بیرول، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی و محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک صادر شده آمده است این شرایط پیامدهای اجتماعی و اقتصادی بسیاری مخصوصاً برای هزینه‌های بخش عمومی در زمینه‌هایی مانند مراقبتهای بهداشتی و آموزش دارد.

با گسترش بیشتر ویروس کرونا در سراسر جهان و بسته شدن شهرها و سیر اقتصاد جهان به‌سمت رکود، قیمت نفت در روز دوشنبه به زیر 30 دلار در هر بشکه رسید.

کاهش قیمت نفت با فروپاشی اتحاد بین اوپک و متحدانش به‌رهبری روسیه شدیدتر شده است. ائتلاف اوپک و متحدانش جلوی تولید اضافی نفت را می‌گرفت.

در این بیانیه اشاره‌ای به عربستان و روسیه که جنگ قیمت نفت را برای سهم بازار به‌راه انداخته‌اند، نشده است ولی خواستار ثبات بازار شده است.



منبع : تسنیم
سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب: 26584
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *