۰

آیا صنعت شیل آمریکا در حال نابودی است ؟

به گفته بانک سرمایه گذاری گلوبال ساچز، کل هزینه های سرمایه ای آمریکا در صنعت نفت بیش از ۶۵ درصد با قیمت نفت بین ۲۰ تا ۳۰ دلار در هر بشکه کاهش می یابد و صنعت شیل با نفت زیر ۳۰ دلار در هر بشکه نابود می‌شود.
نفت آمریکا | مز نفت
نفت آمریکا | مز نفت
به گزارش میز نفت ، موج کاهش هزینه‌های صنعت نفت ادامه دارد و در شرایطی که قیمت نفت بین 20 تا 30 دلار در هر بشکه متغیر است، اکثر شرکت‌های بزرگ نفتی به شدت هزینه های خود را پایین می آورند. رویال داچ شل اعلام کرد 20 درصد هزینه های خود را کاهش می دهد که معادل پنج میلیارد دلار است و همچنین طرح بازخرید سهام خود را به تعویق می‌اندازد. شرکت نفت توتال فرانسه و ایکویینر نروژ هم همین اقدام را انجام داده اند.

 اکسون موبیل و چورون هم باید بودجه خود را با این قیمت پایین نفت تنظیم کنند. گلدمن ساچز تخمین می زند چورون به نفت 50 دلار در هر بشکه برای تأمین هزینه هایش نیاز دارد و اکسون موبیل نفت 70 دلار در هر بشکه را میخواهد.

 شرکت های بزرگ نفتی نسبت به شرکت های حفاری کوچک و متوسط آسیب بیشتری از کاهش قیمت نفت می خورند. تولید کنندگان نفت در یک بحران تاریخی قرار گرفته اند، یک بحران بی سابقه در عرضه و تقاضا. تخمین زده می‌شود مصرف نفت 10 میلیون بشکه در روز و یا حتی بیشتر کاهش یابد. اگر مردم نتوانند رانندگی کنند، پرواز کنند و چیزی جز ملزومات حیاتی را مصرف کنند، ارزان بودن قیمت نفت فایده ای ندارد. تقاضایی برای افزایش قیمت آن نیست.

 طبق گزارش گلدمن ساچز، دور اول کاهش هزینه ها در صنعت نفت قابل مشاهده است و دور دوم به زودی آغاز می شود.

 کاهش هزینه ها، حفاری و در نتیجه تولید با کاهش بیشتر هزینه های سرمایه ای شدیدتر می شود. فعالیت نفتی آمریکا به ویژه نفت شیل با نفت زیر 30 دلار در هر بشکه نابود میشود.

به گفته بانک سرمایه گذاری گلوبال ساچز، کل هزینه های سرمایه ای آمریکا بیش از 65 درصد با قیمت نفت بین 20 تا 30 دلار در هر بشکه کاهش می یابد.

 ریستاد انرژی اعلام کرد:« در این شرایط این احتمال وجود دارد قیمت نفت تا 10 دلار در هر بشکه سقوط کند مانند آنچه در 1986 یا 1998 اتفاق افتاد».



منبع : تسنیم
چهارشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب: 26599
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *