۰

این بار از دست چین هم کاری ساخته نیست

با وجود افت شدید تقاضا برای نفت، انتظار می رود ذخیره سازی تجاری و استراتژیک نفت توسط چین ادامه پیدا کند اما در شرایطی که نرخ پر کردن مخازن این کشور نسبت به سالهای پیش بسیار کمتر شده است، در شرایط فعلی شوک عرضه و تقاضا، نمی تواند قیمتهای نفت را چندان تقویت کند.
ذخیره نفت | میزنفت
ذخیره نفت | میزنفت
به گزارش میز نفت ، لی سان، مشاور ارشد شرکت وود مک کنزی اظهار کرد: چین به واردات نفت خام برای ذخایر نفت تجاری و استراتژیک خود ادامه می دهد. با این حال نرخ پر کردن مخازن کمتر از نصف نرخ دو سال پیش خواهد بود و بنابراین انبار سازی نفت ارزان از سوی چین برخلاف گذشته نمی تواند از قیمتهای نفت پشتیبانی کند.

دلیل اصلی این امر محدودیت ظرفیت مخازن نفت است که انتظار می رود امسال به نرخ استفاده ۹۰ درصد برسد.

تحلیل شرکت وود مک کنزی نشان داد چین می تواند در سال ۲۰۲۰ ظرفیت مخازن نفتی تجاری و استراتژیک تا حداکثر ۱.۱۵ میلیارد بشکه ایجاد کند که معادل ۸۳ روز تقاضا برای نفت خواهد بود.

واردات نفت خام چین برای پالایش و ذخیره سازی امسال ۹.۵ میلیون بشکه در روز بوده که در مقایسه با ۱۰ میلیون بشکه در روز در سال میلادی گذشته حدود پنج درصد کاهش داشته است. یک دلیل واردات کمتر، کمبود ظرفیت مخازن ذخیره و دلیل دیگر تقاضای ضعیف برای سوخت است که باعث شده نرخ پالایش نفت در چین امسال در مقایسه با سال گذشته کمتر شود.

در گزارش وود مک کنزی آمده است، تقاضای ضعیف و اختلالات ناشی از بیماری کووید ۱۹ باعث شده است مصرف نفت خام توسط چین در فوریه امسال ۳.۱ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند و سطح ذخایر نفت این کشور بالاتر رود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، محدودیت ظرفیت موجود برای ذخیره سازی نفت عامل دیگری است که ممکن است قیمتهای نفت را تحت فشار کاهشی نگه دارد. تحلیلگران هفته گذشته هشدار داد که ظرفیت مخازن جهانی نفت ممکن است به زودی پر شود و اگر این مخازن سرریز شوند، نفت ممکن است به ۱۰ دلار در هر بشکه سقوط کند.



منبع : ایسنا
پنجشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب: 26626
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *