جهش در تولید نفت با یک راهکار

9 فروردين 1399 ساعت 9:51

یک کارشناس ارشد حوزه انرژی گفت: یکی از راهکارهایی که موجب جهش تولید در صنعت نفت می‌شود، تبدیل نفت خام به فرآورده‌های نفتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.


به گزارش میز نفت ، محمد خطیبی با تاکید بر این‌که می‌توان با فروش فرآورده های نفتی و جلوگیری از خام فروشی موجب تحقق نام‌گذاری سال شد، اظهار کرد: می‌توان با تبدیل  مواد خام به محصولات نه تنها در تولید جهش ایجاد کرد بلکه این موضوع موجب ایجاد ارزش افزوده و افزایش اشتغال نیز می‌شود؛ علاوه بر این این امر  آسیب پذیری کشور را در زمان تحریم تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.

وی افزود: در حوزه انرژی جهش تولید بیش‌تر در بحث تولید محصولات اهمیت دارد و باتوجه به این‌که اکنون در فروش نفت خام دچار مشکل هستیم امادر فروش محصولات مشکل خاصی وجود ندارد که لازم است که به این مهم توجه جدی شود.

این کارشناس ارشد حوزه انرژی با بیان این‌که در دهه های قبل نیز برای فروش محصولات مشکلی وجود نداشت، گفت: به همین دلیل هر چقدر که ما بتوانیم تولید محصولات نفتی و فرآورده های نفتی را افزایش دهیم، در واقع به نوعی تحریم‌ها را بی اثر و ثروت بیش‌تری را نصیب کشور کرده‌ایم.

خطیبی با تاکید بر این‌که قطعا محصولات نفتی ارزش بسیار بالاتری از نفت خامی دارند که به فروش می رسد، اظهار کرد: به اعتقاد بنده تبدیل نفت خام به فرآورده و حتی در بخشهای دیگر همچون گاز و پتروشیمی  مساله بسیار قابل توجه و موضوعی است که می تواند در تحقق نام سال به آن اشاره کرد.

وی با تاکید بر این‌که تبدیل نفت خام به فرآورده می‌تواند منافع زیادی برای کشور داشته باشد، تصریح کرد: این مهم باید در دستور کار مسوولان قرار گیرد و قطعا با تحقق این امر اتفاق های مبارکی برای کشور حاصل می شود.



منبع : ایسنا


کد مطلب: 26636

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/26636/جهش-تولید-نفت-یک-راهکار

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir