۰
سه محور اصلی این غول نفتی

راهکاری توتال برای عبور از بحران

هدف قبلی شرکت توتال که در سال 2019 اعلام شده بود حدود 300 میلیون دلار بود که در سال جاری و با کاهش قیمت نفت، میزان پس اندازها به 800 میلیون دلار افزایش یافت.
ساختمان شرکت توتال | میز نفت
ساختمان شرکت توتال | میز نفت
به گزارش میز نفت، شرکت نفتی و بین المللی توتال به دلیل سقوط قیمت نفت طرح بقای شرکت خود را در سال 2020 طی سه محور ذیل اعلام کرد:

1 -  کاهش هزینه‌های سرمایه‌ای: کاهش بیش از 3 میلیارد دلار مخارج سرمایه‌ای در سال 2020 . همچنین کاهش 20 درصدی سرمایه‌گذاری و رساندن آن به کمتر از 15 میلیارد دلار در سال جاری.

2 - افزایش پس اندازها: هدف قبلی شرکت توتال که در سال 2019 اعلام شده بود حدود 300 میلیون دلار بود که در سال جاری و با کاهش قیمت نفت، میزان پس اندازها به 800 میلیون دلار افزایش یافت.

3 -  تعلیق برنامه‌های بای بک (BuyBack): شرکت توتال قبلاً 2 میلیارد دلار را برای برنامه‌های بای بک در سال 2020 و بر اساس قیمت نفت 60 دلار برنامه‌ریزی کرده بود لیکن در حال حاضر توجه به افت قیمت به زیر 30 دلار تصمیم گرفته تا برنامه‌های بای بک خود را فعلاً تعلیق نماید.

 با توجه به افت سهام عمده شرکت‌های بزرگ نفتی و گازی بین‌المللی  می‌توان گفت چشم انداز خوبی برای سهامداران آن تا پایان سال 2020 متصور نیست. البته این چشم انداز برای کارکنان فعلی آن نیز خوب نبوده و احتمالاً تعدیل نیرو جزو برنامه‌های آتی خواهد بود.

منبع: کانال بازار نفت و اقتصاد
جمعه ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب: 26672
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *