حساب روسیه روی نفت 20 دلاری؟

15 فروردين 1399 ساعت 15:39

نفت خام اورال روسیه که ترکیب صادرات این کشور است، در حال حاضر کمتر از ۲۰ دلار در هر بشکه معامله می‌شود که معادل یک کسری بودجه برابر با دو درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است.


به گزارش میز نفت ، روسیه برای نفت 20 دلاری در سال جاری میلادی برنامه ریزی می کند و برای جبران کسری بودجه خود، وامگیری با روبل را افزایش می‌دهد.

 دولت روسیه 1 تا 1.5 تریلیون روبل (13 تا 19 میلیارد دلار) به برنامه وام گیری 2.3 تریلیون روبلی خود در سال جاری میلادی اضافه می کند. وزارت دارایی روسیه تخمین می زند 3 تا 4 تریلیون روبل کسری بودجه در سال جاری داشته باشند.

 در شرایطی که سیاست گذاران درگیر کاهش تقاضای جهانی نفت هستند، تعطیلی سراسری که از اول این هفته آغاز شده، فشار بیشتری به اقتصاد بزرگترین صادر کننده انرژی دنیا وارد می کند. نفت خام اورال روسیه که ترکیب صادرات این کشور است، در حال حاضر کمتر از 20 دلار در هر بشکه معامله می‌شود که معادل یک کسری بودجه برابر با دو درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است.

روبل از آغاز سال جدید میلادی بیش از 20 درصد ارزش خود را در برابر دلار از دست داده است. قیمت نفت پس از اظهارات دونالد ترامپ مبتی بر توافق عربستان و روسیه برای کاهش تولید نفت، افزایش یافته است ولی این دو کشور چنین قراردادی را تایید نکردند.

 وزارت دارایی روسیه همچنان از صندوق ثروت ملی خود برای جبران درآمد از دست رفته در بخش انرژی استفاده می کند. این وزارت خانه از ماه گذشته ارز خارجی برای حمایت از روبل می فروشد. دولت پیش بینی کرده در بدترین حالت، اقتصاد روسیه در سال جاری میلادی 5 تا 10 درصد کوچک شود.

منبع : تسنیم


کد مطلب: 26680

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/26680/حساب-روسیه-روی-نفت-20-دلاری

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir