۰

واکنش بازار نفت به سخنان ترامپ

ترامپ از احتمال پایان جنگ نفتی میان عربستان و روسیه در توییتر خود خبر داد و بلافاصله بعد از انتشار این توییت، قیمت نفت ۲۰درصد افزایش یافت.
قیمت نفت | میز نفت
قیمت نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت ، رئیس‌جمهور آمریکا در توییتر خود نوشت گفت‌وگویی با محمدبن‌سلمان ولیعهد عربستان سعودی داشته و امیدوار است عربستان و روسیه به جنگ نفتی خود پایان دهند.

دونالد ترامپ همچنین نسبت به کاهش عرضه ۱۰ میلیون بشکه‌ای نفت ابراز امیدواری کرده است. 

۱۸ دقیقه بعد از این خبر، عربستان سعودی به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده نفت اوپک(سازمان کشورهای صادرکننده نفت) از کشورهای همسو با روسیه در چارچوب گروه اوپک پلاس و سایر تولیدکنندگان نفت جهان دعوت کرد تا با برگزاری جلسه‌ای اضطراری به یک راه حل عادلانه به منظور ایجاد ثبات در بازار دست یابند.

هرچند تاکنون روسیه نسبت به گفت‌وگوهای نفتی کاخ کرملین و عربستان ابراز بی اطلاعی کرده ‌است.علاوه بر این خرید بالای نفت توسط چین برای پر کردن ذخایر نفتی موجب رشد قیمت‌ها شده‌ است.

در پی دستور پکن به سازمان‌های دولتی برای آغاز پر کردن ذخایر نفت استراتژیک که پس از سقوط حدود ۷۰ درصدی قیمت‌ها در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ قیمت نفت تا حدودی رشد کرد. 

از سویی دیگر خرید نفت از سوی چین احتمالا بخشی از عرضه اضافی که بازار در پی فروپاشی بی سابقه مصرف با آن روبرو شده است را جذب خواهد کرد.

گفتنی است قیمت هر بشکه نفت خام برنت با ۲۳.۱۲ درصد افزایش به ۳۰ دلار و ۴۶ سنت رسید و نفت خام وست تگزاس اینترمدییت نیز با ۲۳.۴۴ درصد رشد با قیمت ۲۵ دلار به ازای هر بشکه معامله شد.


منبع : برنا
جمعه ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب: 26683
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *