۰

درآمد نفتی عراق را نصف شد

عراق در ماه مارس ۱۰۵ میلیون بشکه نفت خام فروخت و از فروش آن ۲.۹۹ میلیارد دلار درآمد داشت، در حالی که در فوریه از فروش ۹۸.۳ میلیون بشکه نفت خام، ۵.۵ میلیارد دلار به دست آورده بود.
نفت عراق | میز نفت
نفت عراق | میز نفت
به گزارش میز نفت ، علیرغم اینکه عراق، دومین صادرکننده بزرگ اوپک، در ماه مارس بیشتر از فوریه نفت صادر کرد، ولی درآمد نفتی آن به خاطر سقوط قیمت نفت نصف شد.

 طبق اطلاعات وزارت نفت عراق، این کشور در ماه مارس 105 میلیون بشکه نفت خام فروخته است. عراق از فروش این نفت 2.99 میلیارد دلار درآمد داشت، در حالی که در فوریه از فروش 98.3 میلیون بشکه نفت خام، 5.5 میلیارد دلار به دست آورده بود.

به گزارش وزارت نفت عراق، دولت فدرال این کشور 3.390 میلیون بشکه در روز نفت خود را با میانگین قیمت 32.73 دلار در هر بشکه صادر کرد.

 ثامر غضبان، وزیر نفت عراق گفت نفت این کشور معمولاً 4 دلار در هر بشکه ارزان تر از نفت برنت معامله می‌شود بنابراین طی دو هفته گذشته نفت خام عراق 21 دلار در هر بشکه فروخته می‌شد.

عراق هفته گذشته پیشنهاد داد تمام شرکت های نفت خارجی که در این کشور فعالیت می‌کنند بودجه خود را 30 درصد کاهش دهند، آن هم در شرایطی که میزان تولید نفت خام تغییری نکرده است.

عراق که برای تامین 95 درصد بودجه خود وابسته به درآمدهای نفتی است، کمترین تنوع اقتصادی را در خاورمیانه دارد.

عراق همچنین یکی از اعضای اوپک است که درخواست برگزاری اجلاس اضطراری این گروه را داده است تا در مورد راه هایی برای حمایت از قیمت نفت مذاکره شود. قیمت نفت برنت در ماه مارس به کمتر از 25 دلار در هر بشکه رسید.

 پس از  مداخله دونالد ترامپ در جنگ قیمت نفت بین عربستان و روسیه و مذاکره او با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، این خواسته عراق به زودی محقق می شود.

 عربستان سعودی اعلام کرد یک نشست اضطراری بین کشورهای عضو ائتلاف اوپک و گروه دیگری از کشورهای تولید کننده نفت با هدف رسیدن به یک راه حل منصفانه برای حفظ تعادل بازار های نفت برگزار می شود. دونالد ترامپ گفت انتظار دارد و امیدوار است عربستان و روسیه 10 میلیون بشکه در روز تولید خود را پایین بیاورند.




منبع : تسنیم
شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب: 26692
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *