حمایت کویت از درخواست عربستان

18 فروردين 1399 ساعت 12:22

وزیر نفت کویت گفت این کشور از درخواست عربستان سعودی برای مذاکره در مورد کاهش تولید نفت حمایت می کند.


به گزارش میز نفت ، وزیر نفت کویت گفت این کشور از درخواست عربستان سعودی برای مذاکره در مورد کاهش تولید نفت حمایت می کند و امیدوار است پیامد این مذاکرات ثبات بازار نفت باشد.

 اوپک و متحدانش به رهبری روسیه  قرار است در روز پنجشنبه در مورد یک قرارداد جدید جهت کاهش تولید و پایان دادن به جنگ قیمت بین عربستان و روسیه مذاکره کنند.

 عربستان سعودی درخواست برگزاری یک نشست اضطراری بین اوپک و متحدانش و سایر تولید کنندگان نفت را داده است.

خالد ال فاضل گفت:« ما کاملا از عربستان سعودی و تلاش های آن برای بازگرداندن تولید کنندگان اوپک و غیر اوپک بر سر میز مذاکره حمایت می کنیم».

« ما همه نگران سرمایه‌گذاری‌های انرژی هستیم و امیدواریم این نشست پیامدهای موفقیت آمیزی داشته باشد».

 قیمت نفت خام برنت در 30 مارس به پایین ترین حد طی 18 سال گذشته رسید و همچنان 50 درصد پایین تر از سطح ماه ژانویه معامله می شود.

 اعضای ائتلاف اوپک و متحدانش قرار است در مورد کاهش روزانه ده میلیون بشکه از تولید نفت که معادل 10 درصد عرضه جهانی آن است گفتگو کنند.

 به گفته منابع اوپک و تحلیل گران، چنین کاهش تولیدی بی‌سابقه است و لازم است سایر تولیدکنندگان دنیا مانند آمریکا هم در آن مشارکت داشته باشند.

 پس از فروپاشی قرار داد کاهش تولید در وین، تولیدکنندگان نفت اعلام کردند که عرضه خود را افزایش میدهند.

 در حالیکه کویت طبق قرارداد پیشین کاهش تولید، کمتر از سهمیه اش تولید می کرد، پس از از بین رفتن این قرارداد در پایان مارس، تولید خود را 2.9 میلیون بشکه در روز افزایش داد.

 وزیر نفت کویت گفت این کشور تولیدکننده عضو اوپک قرار است در آوریل 3.15 میلیون بشکه در روز تولید داشته باشد. تولید از میادین نفتی خفجی و فرا در منطقه بی‌طرف که با عربستان سعودی مشترک است برای اولین بار طی 5 سال گذشته آغاز می‌شود.



منبع : تسنیم


کد مطلب: 26704

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/26704/حمایت-کویت-درخواست-عربستان

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir