۰

نگاهی به آخرین موضع قدرت های نفتی جهان

هنوز درمورد کاهش تولید بین قدرت های نفتی جهان اطمینان وجود ندارد چون بحث هایی بر سر مشارکت آمریکا وجود دارد. در اینجا نگاهی می اندازیم به آخرین موضع قدرت های نفتی جهان در این زمینه.
تولید نفت | میز نفت
تولید نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت ، در شرایطی که عربستان، روسیه و سایر تولیدکنندگان جهانی برای برگزاری یک نشست با هدف توقف کاهش بیشتر قیمت نفت تلاش می‌کنند، نفت هفته حساسی را پیش رو دارد. عربستان و روسیه، شرکای سابق کاهش تولید، بر سر اینکه چه کسی مقصر سقوط قیمت نفت است اختلاف دارند و همین اختلافات باعث شد نشست اوپک و متحدانش تا نهم آوریل به تعویق بیفتد.

 از زمان فروپاشی اتحاد اوپک و متحدانش در اوایل ماه مارس، قیمت نفت به پایین ترین حد طی  18 سال گذشته رسیده است. عرضه اضافی نفت به بازار و همزمان شدن آن با همه گیری ویروس کرونا و تاثیر آن بر تقاضای جهانی نفت این کاهش قیمت را شدیدتر کرده است.

هنوز درمورد کاهش تولید بین قدرت های نفتی جهان اطمینان وجود ندارد چون بحث هایی بر سر مشارکت آمریکا وجود دارد. در اینجا نگاهی می اندازیم به آخرین موضع قدرت های نفتی جهان بر اساس اطلاعات آژانس بین المللی انرژی و اداره اطلاعات انرژی آمریکا.

عربستان

 عربستان اعلام قیمت رسمی فروش نفت خود را به تعویق انداخته است و منتظر نتایج اجلاس عرضه کنندگان نفت است. عربستان پس از فروپاشی ائتلاف و متحدانش در اواخر مارس تولید نفت خود را  از اول آوریل تا 12 میلیون بشکه در روز افزایش داده است و به دنبال آن صادراتش هم بالا می رود. عربستان تاکید کرده دیگر بار اضافی کاهش تولید را بر دوش نمی کشد.

روسیه

 روسیه در صورت پیوستن آمریکا به قرارداد جدید کاهش تولید، یک میلیون بشکه در روز تولید خود را پایین می آورد. ولادیمیر پوتین گفت کاهش 10 میلیون بشکه در روز از تولید نفت دنیا ممکن است و این کشور در صورت مشارکت همه تولیدکنندگان آماده  همکاری است ولی بیش از یک دهم بار کاهش تولید را بر عهده نمی گیرد.

آمریکا

 دونالد ترامپ هفته گذشته اعلام کرد واسطه قرارداد بین عربستان و روسیه برای کاهش 10 تا 15 میلیون بشکه از تولید نفت جهان شده است. این اظهارات او قیمت نفت را افزایش داد. ترامپ تاحالا تمایل چندانی به پیوستن به قرارداد کاهش تولید نشان نداده است و تهدید کرده اگر قیمت نفت در همین حد پایین باقی بماند، بر واردات نفت کشورش عوارض وضع خواهد کرد.

برزیل

 برزیل که در فوریه 3.06 میلیون بشکه نفت تولید کرده، تولید نفت خود را در پاسخ به سقوط قیمت آن کاهش خواهد داد. این کشور 100 هزار بشکه در روز تولید خود را کم میکند و سکوهای نفتی پرهزینه خود را در آبهای کم عمق می بندد.

نروژ

 نروژ در فوریه 2.07 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد و بزرگترین تولید کننده غرب اروپاست. این کشور اعلام کرد در صورت بسته شدن یک قرارداد بین المللی برای کاهش تولید، تولید خود را پایین خواهد آورد. نروژ کمتر از 2 درصد عرضه جهانی نفت را تولید میکند.

کانادا

 وزیر نفت ایالت آلبرتای کانادا گفت در قرارداد کاهش تولید اوپک و متحدانش برای حل مشکل سقوط قیمت نفت مشارکت خواهد کرد. کانادا در فوریه 5.78 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد.


عراق

 عراق با تولید 4.62 میلیون بشکه در روز نفت در ماه مارس، دومین تولیدکننده بزرگ اوپک است. عراق خوش بین است اوپک و متحدانش در نشست نهم آوریل به یک قرارداد جدید در تولید نفت می رسند. وزیر نفت عراق اعلام کرد تمام تولیدکنندگان از جمله آمریکا، کانادا و نروژ در یک قایق نشسته اند و باید برای رسیدن به اهداف مشترک همکاری کنند.

امارات

 امارات با سه میلیون بشکه در روز تولید نفت در ماه مارس پس از عربستان تولید خود را افزایش داده و سومین تولیدکننده بزرگ اوپک است. شرکت ملی نفت ابوظبی بیش از 4 میلیون بشکه در روز نفت در آوریل تولید و بیش از 100 میلیون بشکه نفت خام و میعانات گازی در مارس صادر کرده است. امارات اعلام کرد یک نشست اضطراری بین اوپک و سایر تولیدکنندگان نفتی برای ثبات بازار نفت الزامی است.

نیجریه

 بزرگترین تولید کننده نفت آفریقا اعلام کرد برای بازگرداندن ثبات به بازار جهانی نفت همکاری کند.



منبع : تسنیم
سه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب: 26731
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *