۰

بلاتکلیفی 25 میلیارد دلار قرارداد

پس از سقوط تاریخی قیمت نفت خام، حدود ۲۵ میلیارد دلار از قراردادهای نفت و گاز بلاتکلیف مانده اند.بسیاری از قراردادها با نفت بشکه ای ۳۰ دلار و دورنمای تاریک اقتصاد جهان جذابیت چندانی ندارند.
تولید نفت | میز نفت
تولید نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت ، پس از سقوط تاریخی قیمت نفت خام، حدود 25 میلیارد دلار از قراردادهای نفت و گاز بلاتکلیف مانده اند. این شرایط آسیب بیشتری به شرایط مالی شرکت های نفتی که از این سقوط ضربه خورده اند می زند.

 شرکتهایی مثل اکسیدنتال پترولیوم، بریتیش پترولیوم و اکسون موبیل وابسته به فروش سرمایه‌های خود که از سال گذشته برای تقویت شرایط مالی شان آغاز کرده اند، هستند. ولی بسیاری از قراردادها با نفت بشکه ای 30 دلار و دورنمای تاریک اقتصاد جهان جذابیت چندانی ندارند.

در حالی که شرکت‌های نفتی در سراسر جهان با  کاهش هزینه ها و توقف خرید مجدد سهام خود، در تلاش برای حفاظت از خود در برابر سقوط قیمت نفت هستند، آنهایی که به شدت به فروش سرمایه هایشان وابسته اند باید اقدامات دیگری در پیش بگیرند.

ارزش گذاری ها به شدت تحت تاثیر سقوط قیمت نفت قرار گرفته است. موارد ابتلا و مرگ ناشی از ویروس کرونا رو به افزایش است و بخش‌های زیادی از جهان به سمت رکود می رود. در حالی که اوپک و سایر تولیدکنندگان بزرگ نفتی به دنبال برگزاری مذاکراتی در جهت کمک به ثبات بازار هستند، نیاز به یک کاهش تولید عظیم برای جبران از دست رفتن تقاضاست. برخی تاجران تخمین می زنند  کاهش تقاضا در بازارهای جهانی نفت تا 35 میلیون بشکه در روز پایین آمده است.

شرکت اکسیدنتال بیش از همه از رکود بازار ضربه می خورد. این تولیدکننده شیل آمریکا انبوهی از بدهی دارد که باید طی دو سال آینده پرداخت شود و وابسته به فروش سرمایه‌های خود برای بازپرداخت آنهاست.

این شرکت سال گذشته در حال فروش سرمایه‌های خود در آفریقا به شرکت توتال طی یک قرارداد 8.8 میلیارد دلاری بود ولی تحویل عملیات های غنا و الجزایر با ارزش 5 میلیارد دلار هنوز امضا نشده است. توتال می‌تواند تا 30 سپتامبر از هر دوی این قراردادها بیرون بیاید.

اکسیدنتال همچنین قصد دارد زمینهایی را در ویومینگ بفروشد و مقامات دولتی تمایل خود را برای خرید نشان داده‌اند ولی شیوع ویروس کرونا تلاش های دولت برای انجام این قرارداد را پیچیده کرده است.

سایر شرکت ها مثل بریتیش پترولیوم و شرکت های کوچک در دریای شمال هم به دنبال فروش سرمایه هایشان هستند. بریتیش پترولیوم در اوایل فوریه اعلام کرد برنامه واگذاری سهام خود را تا اواسط  سال آینده میلادی از 10 میلیارد تا 15 میلیارد دلار افزایش می دهد. این شرکت مستقر در لندن هفته گذشته گفت هنوز به هدف خود نرسیده است و شاید به خاطر بی‌ثباتی شرایط بازار مجبور باشد آن را تغییر دهد.

 اکسون هم به فروش سرمایه‌های خود برای تقویت شرایط مالی‌اش تکیه کرده است. این شرکت سعی می کند در بدترین بازار نفت طی دهه های گذشته یک سری پروژه‌های بزرگ را بسازد و اعلام کرد انتظار کسب موفقیت در تمام سرمایه هایی که در بازار ارائه می دهد را ندارد و اگر ارزشی نداشته باشد، معامله ای انجام نمی دهد.



منبع : تسنیم
سه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب: 26738
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *