۰

بدهی 300 میلیارد دلاری شرکـت‌های آمریکایی

بانک‌های آمریکا آماده می شوند داراییهای شرکتهای نفت شیل را که قادر به پرداخت بدهیهای سنگین خود نیستند، مصادر کرده و ضرر و زیانشان را محدود کنند.
بدهی نفتی | میز نفت
بدهی نفتی | میز نفت
به گزارش میز نفت ، منابع آگاه به رویترز اظهار کرده اند که بانکهای جی پی مورگان چیس اند کو، ولز فارگو اند کو، بانک امریکا کورپ و سیتی گورپ هر یک سرگرم تاسیس شرکتهای مستقل هستند تا کنترل داراییهای نفت و گازی که مصادره می کنند را به آنها بسپارند. همچنین این بانکها به دنبال استخدام مدیرانی هستند که تجربه مدیریت این داراییها را دارند.

 شرکتهای نفت شیل آمریکا به شدت به وامها متکی بودند و اکنون که تقاضا برای نفت به شدت افت کرده و قیمتها سقوط کرده اند و شانس بسیاری از آنها را برای دوام آوردن به صفر تقلیل داده است، با بدترین وضعیت ممکن روبرو شده اند و حتی توافق اخیر تولیدکنندگان گروه اوپک پلاس برای کاهش چشمگیر تولید نفت نمی تواند به نجات آنها کمک کند.

این وضعیت با توجه به این حقیقت که چاههای جدید بازدهی کمتر از حد انتظاری خواهند داشت، تشدید شده است. بانکها برای دادن وامهای بیشتر به صنعت نفت شیل چند ماه پیش از این که اوضاع وخامت بیشتری پیدا کند، محتاط شده بودند. اکنون بازپرداخت بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار بدهی که شرکتهای نفت شیل با داراییهایشان ضمانت کرده اند، خارج از توان آنها است و بسیاری از این شرکتها در آستانه ورشکستگی قرار دارند.

چندین بازیگر بزرگ در میادین نفت شیل آمریکا مشاوران بدهی را استخدام کرده اند که شامل شرکتهای چساپیک انرژی، دنبری ریسورسز و کالون پترولیوم است. در این بین شرکت وایتینگ پترولیوم نخستین شرکت نفتی بوده که با اشاره به رکود شدید، خواستار حمایت دولت در برابر ورشکستگی شده است. سایر شرکتهای نفتی از جمله ابرغولها به کاهش هزینه و بودجه پرداخته و از شرکتهای خدمات میدان نفتی تخفیفهای چشمگیر برای خدماتشان درخواست کرده اند.

بر اساس گزارش رویترز، خبر توافق اوپک پلاس برای کاهش تولید ۱۰ میلیون بشکه در روز در دو ماه آینده تاثیر چندانی روی قیمتها نداشت و وست تگزاس اینترمدیت پنج شنبه گذشته که آخرین روز فعالیت بازار بود، با بیش از ۹ درصد کاهش به ۲۲ دلار و ۷۶ سنت در هر بشکه رسید. برخی از تحلیلگران بر این باورند که کاهش مذکور کافی نخواهد بود و همه کشورها در این گروه با این کاهش همراهی نمی کنند.



منبع : ایسنا
يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب: 26813
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *