۰

نروژ : آماده کاهش هستیم

وزیر نفت نروژ گفت:« اگر قرارداد بین اوپک و سایر کشورهای تولید کننده برای کاهش تولید نفت اجرایی شود، نروژ هم تولید نفت خود را پایین می آورد».
نفت نروژ | میز نفت
نفت نروژ | میز نفت
به گزارش میز نفت ، نروژ، بزرگترین تولید کننده نفت غرب اروپا اعلام کرد هنوز هم مایل است در صورت اجرایی شدن قرارداد کاهش تولید اوپک و متحدانش، تولید نفت خود را پایین بیاورد.

تینا برو، وزیر نفت و انرژی نروژ گفت:« در مورد میزان کاهش تولید نفت نروژ بعدا صحبت خواهد شد».

تلاش های کشورهای بزرگ نفتی برای رسیدن به یک قرارداد جهت کاهش 15 میلیون بشکه در روز از تولید نفت جهان در روز جمعه به اوج رسید ولی عربستان و مکزیک نتوانستند در اجلاس جی 20 به توافق برسند.ولی به گفته برو، این اجلاس پیامدهای مهمی در بر داشت.

 با اینکه نروژ عضو اوپک، ائتلاف اوپک و گروه جی 20 نیست، ولی از آنجایی که حدود دو درصد تولید نفت جهان را بر عهده دارد، از آن درخواست شده بود در کنفرانس روز جمعه شرکت داشته باشد.تولید نفت خام نروژ در فوریه 1.75 میلیون بشکه در روز بود که 26 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت. 

برو گفت:« من در روز جمعه گفتم اگر قرارداد بین اوپک و سایر کشورهای تولید کننده برای کاهش تولید نفت اجرایی شود، نروژ هم تولید نفت خود را پایین می آورد».

نروژ بارها در گذشته تولید نفت خود را محدود کرده بود. این کشور در سالهای 1986 تا 1990 و دوباره بین سال‌های 1998 تا 2000 و همچنین در نیمه اول 2002، هنگام کاهش قیمت نفت، به همراه دیگر تولید کنندگان تولید نفت خود را کاهش داده بود.

تولید سالانه نفت نروژ در 2000 به اوج 3.1 میلیون بشکه در روز رسید و بعد در 2019 به 1.4 میلیون بشکه در روز کاهش یافت که پایین‌ترین حد طی 30 سال گذشته بود.

دولت نروژ پیش‌بینی می‌کند تولید نفت این کشور تا 2024 به بیش از 2 میلیون بشکه در روز برسد. تولید گاز این کشور هم طی دو دهه گذشته افزایش یافته است.



منبع : تسنیم
يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب: 26816
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *