۰

روسیه هیچ کدام از تاسیسات نفتی خود را نمی‌بندد

وزیر انرژی روسیه گفت تولیدکنندگان نفت این کشور هیچ کدام از تاسیسات نفتی خود را نمی‌بندند چون دیگر نمی‌توانند فعالیت های آنها را از سر بگیرند.
الکساندر نواک | میز نفت
الکساندر نواک | میز نفت
به گزارش میز نفت ، با ادامه مذاکرات بین تولید کنندگان اوپک و غیر اوپک برای کاهش تاریخی تولید نفت، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه گفت تولیدکنندگان نفت این کشور هیچ کدام از تاسیسات نفتی خود را نمی‌بندند چون دیگر نمی‌توانند فعالیت های آنها را از سر بگیرند.

 وی در گفتگو با شبکه خبری راشا-1 گفت اعتقاد دارد شرکت های نفتی اجازه چنین اتفاقی را نمی‌دهند.

 نواک قبلاً ابراز نگرانی کرده بود برای تبعیت از کاهش تولید بزرگ اوپک جهت نجات بازار نفت، روسیه باید فعالیت‌هایش در چاه های نفتی کوچک را متوقف کند. برخی تحلیلگران گفته بودند بسیاری از این تأسیسات از دوران شوروی سابق مانده اند و راه اندازی دوباره آنها غیر ممکن خواهد بود یعنی روسیه باید برخی از این ذخایر نفتی را دفن کند.

 اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت و تولیدکنندگان بزرگ متحد آن به رهبری روسیه در روز پنجشنبه توافق کردند 10 میلیون بشکه از تولید خود را کاهش دهند. این قرارداد به خاطر مخالفت مکزیک هنوز امضا نشده است. مکزیک با سهمیه ای که این گروه برای تولید آن در نظر گرفته موافق نیست ولی تولید خود را 100 هزار بشکه در روز پایین می آورد. آمریکا هم مسئولیت 250 هزار بشکه دیگر از کاهش تولید مکزیک را برعهده می‌گیرد.

 قرار است این گفتگوهای نفتی ادامه پیدا کند. اگر طرح اولیه این قرارداد امضا شود، ائتلاف اوپک و متحدانش تولید خود را 10 میلیون بشکه در روز از اول ماه می پایین می‌آورند. طی دو ماه، این کاهش به 8 میلیون بشکه در روز تا 31 دسامبر 2020 می رسد و پس از آن شش میلیون بشکه در روز از اول ژانویه 2020 تا 30 آوریل 2022 از تولید نفت این گروه کم می‌شود.

 نواک گفت انتظار می‌رود علاوه بر تلاش اوپک و متحدانش برای افزایش قیمت نفت، تولید کنندگان خارج از این گروه هم  حداقل 5 میلیون بشکه در روز تولید خود را کاهش دهند.



منبع : تسنیم
يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب: 26818
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *