۰

رقم واقعی کاهش تولید نفت چقدر است ؟

وزیر انرژی عربستان سعودی گفت به خاطر تولید بالای عربستان، امارات و کویت در ماه آوریل، کاهش واقعی عرضه نفت اوپک و متحدانش ۱۲.۵ میلیون بشکه در روز خواهد بود.
وزیر انرژی عربستان | میز نفت
وزیر انرژی عربستان | میز نفت
به گزارش میز نفت ، وزیر انرژی عربستان سعودی گفت به خاطر تولید بالای عربستان، امارات و کویت در ماه آوریل، کاهش واقعی عرضه نفت اوپک و متحدانش 12.5 میلیون بشکه در روز خواهد بود.

 شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان در مکالمه تلفنی با رویترز پس از توافق اوپک و متحدانش به رهبری روسیه برای کاهش بی سابقه تولید نفت گفت کاهش تولید واقعی جهانی که شامل کشورهای خارج از اتحاد اوپک و متحدانش هم می‌شود به 20 درصد می‌رسد. اوپک و متحدانش توافق کردند تولید نفت را 10 درصد عرضه جهانی آن پایین بیاورند تا در بحبوحه شیوع ویروس کرونا از قیمت نفت حمایت شود. وزیر نفت عربستان گفت:« من مفتخرم که بخشی از این لحظه تاریخی و قرارداد تاریخی باشم».

 عربستان سعودی در ماه آوریل 12.3 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که بالاتر است 11 میلیون بشکه ای است که در قرارداد جدید توافق شده است. بنابراین کاهش تولید موثرعربستان حدود 3.8 میلیون بشکه در روز است. کاهش تولید واقعی نفت از طرف کویت و امارات هم بیشتر از آن چیزی خواهد بود که در قرارداد جدید بر سر آن توافق شده است.



منبع : تسنیم
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب: 26826
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *