۰

عربستان همچنان در حال افزایش تولید !

شرکت آرامکوی عربستان پس از کاهش قیمت رسمی فروش نفت خود برای به دست آوردن سهم بازار، اعلام کرد تولیدش را تا ۱۲.۳ میلیون بشکه در روز در ماه آوریل افزایش می دهد.
نفت عربستان | میز نفت
نفت عربستان | میز نفت
به گزارش میز نفت ، گرچه عربستان سعودی و سایر تولیدکنندگان نفت حاشیه خلیج فارس با قرارداد کاهش تولید که ماه آینده میلادی آغاز می شود توافق کرده اند ولی همچنان شیرهای نفت خود را تا آن زمان باز می گذارند. به این ترتیب ذخایر نفتی حداقل تا چند هفته دیگر افزایش می یابند.

 صادرات نفت عربستان در ماه آوریل تا حالا برابر با 9.3 میلیون بشکه در روز بوده است، در حالی که این کشور در دو هفته اول ماه مارس 6.8 میلیون بشکه در روز نفت صادر می کرد. حداقل 10 نفتکش بزرگ با ظرفیت حمل 20 میلیون بشکه نفت در بندر راس تانورای عربستان در انتظار بارگیری هستند.

 شرکت آرامکوی عربستان پس از کاهش قیمت رسمی فروش نفت خود برای به دست آوردن سهم بازار، اعلام کرد تولیدش را تا 12.3 میلیون بشکه در روز در ماه آوریل افزایش می دهد. با گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان و اعمال محدودیت حمل و نقل توسط بسیاری از دولت ها، تقاضای نفت و به دنبال آن قیمت نفت سقوط کرده است.

 پس از مذاکرات بین المللی گسترده در هفته گذشته،حالا یک قرارداد جهانی جدید برای کاهش تولید نفت وجود دارد که عربستان طبق آن توافق کرده 8.5 میلیون بشکه در روز تولید خود را در ماه های مه و ژوئن پایین بیاورد ولی در این قرارداد هیچ اشاره ای نشده که تولیدکنندگان قبل از ماه مه شیرهای نفت خود را ببندند. یعنی در حال حاضر میلیون ها بشکه نفت خام وارد بازار می‌شود که هیچ نیازی به آنها نیست.

 عبدالعزیز بن سلمان وزیر نفت عربستان در یک کنفرانس تلفنی در روز دوشنبه در مورد قرارداد کاهش تولید اوپک و متحدانش گفت:« این قرارداد از ماه مه اجرایی می شود.تمام تولید ماه آوریل فروخته شده است».

به بیان دیگر ،جنگ قیمت نفت هنوز هم برقرار است. بازار هنوز تحت تاثیر قرار نگرفته است. شاخص جهانی نفت برنت 6 درصد در روز سه شنبه ارزش خود را از دست داد.

 تمامی نفت اضافی که تولید می شود باید در جایی مصرف شود و با توجه به سقوط تقاضای نفت، تنها یک مقصد واضح باقی می‌ماند: ذخایر نفتی. با توجه به قراردادهایی که برای نفت عربستان در این ماه بسته شده، این کشور نمی تواند صادرات نفت خود را به مشتریانش کاهش دهد. ولی می‌تواند مقدار نفتی را که به تانکرهای ذخیره در مصر، روتردام و ژاپن می‌فرستد محدود کند. بدون کاهش جریان نفت، ذخایر نفتی همچنان تا پایان آوریل پر می شوند. 


منبع : تسنیم
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب: 26865
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *