۰

ضربه سقوط قیمت نفت به صنعت حفاری فراساحلی

مؤسسه تحقیقاتی آی اچ اس مارکت در آخرین تحلیل ماهانه خود اعلام کرد درپی سقوط ۳۰۰ درصدی قیمت نفت و کاهش شدید تقاضا برای این محصول استراتژیک، بازار حفاری فراساحلی یکی از بخش هایی است که بیشترین آسیب را دیده است.
حفاری فراساحلی | میز نفت
حفاری فراساحلی | میز نفت
به گزارش میز نفت ، مؤسسه تحقیقاتی آی اچ اس مارکت روز دوشنبه در آخرین تحلیل ماهانه خود اعلام کرد درپی سقوط 300 درصدی قیمت نفت و کاهش شدید تقاضا برای این محصول استراتژیک، بازار حفاری فراساحلی یکی از بخش هایی است که بیشترین آسیب را دیده است.

بنا بر این گزارش، علت این امر این است که شرکت ها در حال تجدید نظر درباره برنامه های حفاری و لغو قراردادهای دریایی خود هستند.

ریچارد سانچز، تحلیلگر ارشد مسائل دریایی در مؤسسه آی اچ اس مارکت، روز دوشنبه اظهار داشت:انتظار می رود تقاضا برای کشتی های پشتیبانی فراساحلی در ماه های آینده کاهش یابد چراکه شرکت های بزرگ و کوچک "اکتشاف و تولید" درپی دو بحران سقوط قیمت نفت و شیوع بیماری کرونا، برای کاهش هزینه های سرمایه ای خود به سرعت اقدام کرده اند.

وی افزود: شرکتهای اکتشاف و تولید که در خلیج آمریکا فعالیت می کنند سریعاً به افت قیمت نفت واکنش نشان دادند.

در حالی که فعالیت سکوهای حفاری دریایی متوقف شده است و قراردادها خاتمه یافته اند، ظرفیت مازاد کشتی های پشتیبانی فراساحلی رشد می کند و این امر نرخ روزانه کرایه را کاهش می دهد.

براساس اعلام مؤسسه آی اچ اس مارکت، برنامه های حفاری دریایی بیشتری به تعویق خواهد افتاد و یا متوقف خواهد شد و یا حتی در ماه های آینده به طور کامل لغو خواهد شد درحالی که انباشت بی سابقه نفت جهانی رخ خواهد داد.

شرکت مشاوره گروه انرژی جهانی وست وود نیز معتقد است که بازار حفاری فراساحلی اوضاع سختی را پیش رو دارد. ماه گذشته، تری چایلدز، رئیس سرویس اطلاعاتی سکوی دریایی ریگ لاجیکس وست وود گفت: تعداد سکوهای دریایی بیکار به سرعت افزایش خواهد یافت.

شرکت مشاوره نفتی "ریستاد انرژی" در ماه مارس اعلام کرد که سقوط قیمت نفت می تواند به تعویق افتادن پروژه های نفت و گاز را درپی داشته باشد. پروژه هایی به ارزش حدود 131 میلیارد دلار که قرار بوده است سال 2020 تصویب شوند.



منبع : تسنیم
سه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب: 26982
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *