۰

پیش بینی گلدمن ساکس از قیمت نفت آمریکا

بانک آمریکایی گلدمن ساکس پیش بینی کرد که قیمت نفت آمریکا به این زودی بهبود پیدا نخواهد کرد و چند هفته طول خواهد کشید.
گلدمن ساکس | میز نفت
گلدمن ساکس | میز نفت
به گزارش میز نفت ، جفری کوری، مدیر بخش تحقیقات کالای بانک آمریکایی گلدمن ساکس به شبکه CNBC گفت: کاهش تولید نفت موضوع ساده ای نیست و زمان و هزینه می برد و شاید مهمتر از همه ممکن است چاه آسیب ببیند. تعطیلی یک چاه فوق العاده گران است و گاهی چاه برای همیشه آسیب می بیند. وی پیش بینی کرد که این روند تا اواسط ماه مه ادامه پیدا خواهد کرد.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت روز دوشنبه به منفی ۳۸ دلار در هر بشکه رسید. این اتفاق که برای نخستین بار در تاریخ نفت آمریکا روی داد به دلیل فروش قراردادهای نفت از سوی معامله گران برای اجتناب از تحویل فیزیکی نفتی بود که پیشتر خریداری کرده بودند.

با این حال در تقاضای جهانی برای نفت هنوز بهبودی حاصل نشده و تولیدکنندگان آمریکایی با کمبود فضا برای ذخیره سازی نفتی که تولید می کنند، روبرو هستند. کمبود فضای ذخیره سازی عامل سقوط ۳۰۰ درصدی بهای شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در روز دوشنبه بود.

منابع آگاه کشتیرانی هفته گذشته به رویترز خبر دادند که ظرفیت نفتی که در ذخایر شناور نگهداری می شود، به رکورد ۱۶۰ میلیون بشکه رسیده است که ۱۰۰ درصد نسبت به هفته پیش از آن افزایش داشته است زیرا معامله گران در تلاش برای نگهداری نفتی هستند که در حال حاضر بدون خریدار مانده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، دولت فدرال آمریکا ظاهرا سرگرم مذاکره با ۹ شرکت برای کرایه فضا در ذخایر نفت استراتژیک این کشور است. این ذخایر ۷۱۳ میلیون بشکه نفت ظرفیت دارند و سطح استفاده از آنها در حال حاضر ۶۳۵ میلیون بشکه است.



منبع : ایسنا
چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب: 26996
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *