۰

چشم طمع آمریکایی ها به مخازن ذخیره نفت چین

درپی سقوط بی سابقه قیمت نفت آمریکا، شرکت های مستقل تولیدکننده نفت در این کشور خواستار اقدام فوری دونالد ترامپ به منظور وارد کردن فشار به چین برای خرید نفت آمریکا شدند.
مخازن ذخیره نفت | میز نفت
مخازن ذخیره نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت ، شورای اکتشاف و تولید آمریکا روز سه شنبه به دولت ترامپ هشدار داد که چین به وعده خود مبنی بر خرید 52.4 میلیارد دلار نفت از آمریکا طی دو سال اخیر عمل نکرده است و مخازن ذخیره خود را با نفت خام روسیه و عربستان سعودی پر کرده است.

شورای اکتشاف و تولید آمریکا در نامه ای به رابرت لایتهایزر نماینده تجاری آمریکا، از دولت ترامپ خواست تا با چین سختگیرانه رفتار کند.

مدیر اجرایی این شورا گفت: چین در ماه های ابتدایی سال 2020 مقدار ناچیزی از نفت خام ایالات متحده را خریداری کرده است، در حالی که خرید نفت خام از عربستان و روسیه را افزایش داده است.

وی افزود: به جای افزایش واردات از کشورهایی مانند روسیه و عربستان سعودی، دولت چین باید اقدامات لازم را برای حفظ موقعیت خوب خود در کنار آمریکا به عنوان یک شریک تجاری معتمد انجام دهد.

بنا بر این گزارش، تلاش این شورا برای وارد کردن فشار به چین حاکی از تغییر سیاست های شرکت های نفتی و متحدان آنها در کنگره آمریکا است که در حال تلاش برای تحمل فشار ناشی از سقوط تاریخی قیمت نفت خام آمریکا هستند.

در طول هفته های اخیر، مقامات شرکت های نفتی آمریکا و دولت ترامپ توجه خود را به نقش عربستان و روسیه در افزایش تولید معطوف داشتند. این مقامات پیش از این در مورد توانایی چین در تحقق تعهدات خرید انرژی که بخشی از پیمان تجارت با ترامپ در ماه ژانویه بود، ابراز تردید کرده بودند.

اکنون که روسیه، عربستان و سایر تولیدکنندگان اصلی نفت جهان توافق کرده اند که تولید را کاهش دهند و ترامپ به دنبال راهی برای کمک به شرکت های حفاری داخلی است، طرفداران صنعت نفت آمریکا بر این موضوع تأکید دارند که چین با خرید نفت می تواند به حل موضوع انباشت نفت بدون مشتری آمریکا کمک کند.



منبع : تسنیم
چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب: 27004
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *