۰

واکنش وزیر نفت به کاهش قیمت نفت برنت

زنگنه گفت: روز گذشته قیمت نفت برنت به زیر ۲۰ دلار رسید و سبد اوپک حدود ۱۴.۵ دلار قیمت گذاری شد. سالهاست که نفت چنین قیمت‌هایی را تجریه نکرده است و این نشانه مشکلاتی است که باید تسریع کاهش تولید و سایر اقدامات را به همراه داشته باشد.
بیژن زنگنه | میز نفت
بیژن زنگنه | میز نفت
به گزارش میز نفت  ، بیژن زنگنه وزیر نفت امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: اوپک به تنهایی نمی‌تواند مشکل نفت را برطرف کند.

وی افزود: کرونا باعث کاهش شدید فرآورده‌های نفتی شده و تقریباً بخش عظیمی از صنعت هواپیمایی جهان را تعطیل کرده و همچنین حمل مسافر دچار اختلال شده و مصرف بنزین و مصرف سوخت را کاهش داده، پالایشگاه‌ها مجبور شدند که تولیدات خود را کاهش دهند و تقاضا برای نفت خام کاهش پیدا کرده است.

وزیر نفت تصریح کرد: متأسفانه ما از اسفند ماه با یک پدیده جنگ قیمت هم مواجه بودیم که بعضی کشورها این جنگ را شروع کردند و خیلی رجز خواندند که ما عرضه نفت را افزایش خواهیم داد. این امر باعث شد که هم بحران نفت تسریع شود و هم عمق آن افزایش یابد.

زنگنه تاکید کرد: این نفت‌های اضافه بر نیاز بازار که ریخته شده و مخازن را پر کرده باید از بازار جمع شود. 10 روز پیش ما تصمیم گرفتیم که اپک پلاس 10 میلیون بشکه از تولیدات خود را کم کند که تاریخ آن اول می‌ بود. دوباره از ابتدای آوریل مجدداً آن تولید کنندگانی که تولید اضافه داشتند به تولید مازاد خود ادامه دادند و این تولید مازاد اضافه بر نیاز بازار عرضه شد. اگر کاهش تولید به صورت صد در صد از ماه می آغاز شود و 10 میلیون بشکه کاهش تولید را به صورت تدریجی داشته باشیم بر قیمت نفت اثر خواهد گذاشت.

وی افزود: دیروز قیمت نفت برنت به زیر 20 دلار رسید و سبد اوپک حدود 14.5 دلار قیمت گذاری شد. سالهاست که نفت چنین قیمت‌هایی را تجربه نکرده است و این نشانه مشکلاتی است که باید تسریع کاهش تولید و سایر اقدامات را به همراه داشته باشد.

وزیر نفت تصریح کرد: تولید کنندگانی که در این مدت هیچ تعهدی را نپذیرفتند به ویژه شیل در آمریکا باید این تعهد را بپذیرند، زیرا این بحران عمومی را اوپک به تنهایی نمی‌تواند حل کند و اگر این کار را نکنند به طور طبیعی از طریق بازار تنبیه خواهند شد.

زنگنه گفت: همین حالا هم برخی تولید کنندگان در آمریکا و کانادا در حال ورشکستگی هستند و تولیدات اینها عملاً متوقف خواهد شد. همانطور که در کرونا همه دنیا باید با هم همکاری کنند و یک پدیده محلی نیست و مقتضی یک کوشش جهانی است، در مورد نفت هم همه تولید کنندگان به خصوص آنهایی که نفت با قیمت بالاتری تولید می کنند برای بقای در بازار باید همکاری کنند.




منبع : تسنیم
پنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۵:۴۰
کد مطلب: 27010
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *