۰
۱
نامه کارکنان نفت به نهادهای نظارتی

در مسکن مهر نفتی‌ها چه می‌گذرد؟

تا زمانی که شرکت مناطق نفتخیز جنوب به راه و شهرسازی کمک عملیاتی و مشاوره می کرد کارها به خوبی پیش می رفت ولی از زمانی که دست شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب را از پروژه کوتاه کردند کار متوقف شد و بسیار به کندی پیش رفت.
در مسکن مهر نفتی‌ها چه می‌گذرد؟
به گزارش میز نفت، جمعی از کارکنان صنعت نفت در نامه ای خطاب به نهادهای نظارتی خواستار ورود این نهادها به ماجرای ساخت 2000 هزار مسکن مهر برای خود شدند. در این نامه آمده است:


حدود ۱۰ سال است که ساخت پروژه مسکن مهر از فاز بلوک F به بعد طول کشیده و راه و شهر سازی از زمان وزارت آخوندی تا کنون کارشکنی می کند علی رغم پیشرفت بیش از ۸۰ درصد بلوک F طی فراز و نشیب ها و توقف های فراوان باز پروژه را متوقف کرده اند و در برخی فازهای بعدی پیشرفت پروژه به مراتب کمتر است تا کنون مکاتبات متعددی با راه و شهرسازی و دیوان محاسبات کمیسیون عمران استانداری و مجلس و استاندار خوزستان و بازرسی استانداری و وزیر و نمایندگان مجلس انجام شده ولی بی نتیجه و بلا اثر مانده است.

تا زمانی که شرکت مناطق نفتخیز جنوب به راه و شهرسازی کمک عملیاتی و مشاوره می کرد کارها به خوبی پیش می رفت ولی از زمانی که دست شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب را از پروژه کوتاه کردند کار متوقف شد و بسیار به کندی پیش رفت.

پس از شکایت اعضا به دفتر آیت الله رئیسی رییس محترم قوه قضائیه آخر سال ۹۸ جلسه ای در شعبه دادگستری باهنر با حضور آقای عیسی پورسلیمی معاون دادستان اهواز تشکیل شد و شکایات متعددی هم به دادگستری اهواز شده است با اینکه تاخیر پروژه به عهده دستگاه نظارت یعنی راه و شهرسازی و بی کفایتی پیمانکار راه و شهرسازی است بانک مسکن اعلام نمود جریمه اطاله زمان پروژه را از متقاضی و نه پیمانکار خواهد گرفت!

وزارت راه و شهرسازی هم در پاسخ به دلیل اطاله زمان ۱۰ ساله ساخت پروژه طبق معمول فرافکنی و دلیل تراشی غیر موجه کرد و شرکت نفت هم کما فی السابق برای همکاری در جلسه اعلام آمادگی کرد و مقرر شد پیمانکار فعلی را برکنار و سریعا با به کارگیری پیمانکار جدید کار را نهایی کنند.

حدود ۸۰۰ خانوار که عمدتا بی خانمان و مستاجر و از قشر ضعیف کارگر و و قراردادی و ارکان ثالث و بازنشسته و بعضی فلج و بیمار سرطانی و جانباز و شاهد و سالخورده و برخی جوان تازه تشکیل زندگی داده اند در فازهای Fو G و H و ... درگیر و اسیر این مسئله هستند و بعضی ها فوت شدند و به خانه آخرت رفتند و هنوز تکلیف خانه دنیا برایشان معلوم نشده! خیلی ها پول را هم کامل پرداخت کردند و در برخی موارد چند میلیون تومان هم بیشتر از بعضی گرفته اند و شرکت نفت هم جهت تسریع در تکمیل مجموعه احداث سه مدرسه -مجتمع ورزشی و مسجد را با اعتبار١٢میلیاردتومان تقبل نمود که دو مدرسه آن تکمیل و بهره برداری شده است و زمینی را هم که برای رفاه حال کارکنانش در اختیار گذاشته راه و شهرسازی تصاحب کرده و در ازای زمین حدود ۳۰ میلیون تومان از هر نفر پول اضافی به صورت اقساطی یا نقد طلب می کنند.

از دیوان محاسبات مجلس و نهادهای نظارتی مثل بازرسی استان خواسته ایم جهت شفافیت مالی به پروژه راه و شهرسازی ورود کنند!؟ چرا به این مسئله ورود نمی کنند و چرا گزارش آن را به عموم ملت ارائه نمی کنند چه مصالحی مهم تر از حق محرومین و مستضعفین که صاحبان و وارثان انقلابند وجود دارد؟!
فرافکنی تا کی؟!

شواهدی وجود دارد که در این پروژه تخلفات زیادی صورت گرفته این پروژه شرایط پروژه های مسکن مهر را ندارد و علی الظاهر نام مسکن مهر را یدک می کشد چرا؟ چون قیمت آن چند برابر برای متقاضی تمام شده و فعلا هم پس از ۱۰ سال چشم انتظاری متوقف مانده! 

از جناب ژنرال زنگنه هم می خواهیم نه همانطور که فراقانونی به فکر منافع ژنرال های نفتی هستید بلکه در چهارچوب تفاهمنامه فی مابین نفت و راه و شهرسازی به اعلام آمادگی همکاری و رها سازی قضیه بسنده نکنید و با نیم نگاهی در خصوص احقاق حق سربازان خدوم و فداکار دون پایه نفت هم اقدام قاطع و عاجل به عمل آورید!؟؟

گروهی از اعضای مسکن مهر ۲۰۰۰ واحدی نفت اهواز


گفتنی است پروژه٢٠٠٠واحدي مسكن مهر نفت اهواز كه در سال ٨٩در راستاي تفاهم نامه في مابين وزارت نفت و وزارت راه و شهرسازي در اراضي در اختيار شركت نفت شروع به كار كرده، حدود ٤ سال است كه تعطيل و بلاتكليف رها شده است. اين پروژه كه سه وزير راه و شهرسازي ،سه استاندار و٤مديركل راه و شهرسازي را به خود ديده نگراني هاي فراواني جهت متقاضيان خود بوجود اورده و چشم انتظار اقدام عملي جهت اتمام واحدهاي باقي مانده مي باشند.
 
يکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب: 27062
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


زهرا مالکی
Iran, Islamic Republic of
من یک بازمانده هستم 2پسر بیکاردارم مستاجر هستم خدا خوششش نمیاد که من این همه پول پر داختم ولی هنوز آواره هستم تورا به خدا به داد دل مابرسید. وحق مارا از کسانی که مالمردم خور هستن بگیرید