۰

پیش بینی روسیه از قیمت نفت

وزیر انرژی روسیه اظهار کرد که روند متعادل شدن بازارهای نفت پس از آغاز اجرای توافق اوپک پلاس در ماه مه شروع خواهد شد.
الکساندر نواک | میز نفت
الکساندر نواک | میز نفت
به گزارش میز نفت ، وزیر انرژی روسیه در نشریه داخلی وزارت انرژی نوشت: آغاز اجرای توافق کاهش تولید اوپک پلاس در ماه مه، به روند تعادل بازار نفت کمک خواهد کرد اما به دلیل سطح بالای ذخایر جهانی، نباید منتظر افزایش چشمگیر قیمت هر بشکه نفت در کوتاه مدت باشید.

اوپک و متحدانش شامل روسیه که به اوپک پلاس معروف هستند، توافق کرده اند تولیدشان را در ماههای مه و ژوئن حدود ۱۰ میلیون بشکه در روز معادل ۱۰ درصد از تولید جهانی کاهش دهند.

انتظار می رود تولید نفت در کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، نروژ و برزیل که در این گروه مشارکت ندارند تحت تاثیر شرایط بازار کاهش پیدا کند.

تقاضا برای سوخت در سطح جهانی ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده و به دلیل اشباع عرضه، ظرفیت مخازن محدودیت پیدا کرده است. آمار شرکت مشاوره کپلر نشان داد که در نتیجه فروپاشی تقاضا، حدود ۸۵ درصد از ظرفیت مخازن نفت در خشکی طی هفته گذشته پر شده است.

 وزارت انرژی روسیه اوایل ماه میلادی جاری از تولیدکنندگان نفت داخلی خواست تولیدشان را به میزان ۲۰ درصد نسبت به سطح تولید فوریه کاهش دهند که تولید مسکو را مطابق با تعهداتش تحت پیمان اوپک پلاس کاهش خواهد داد.

خبرگزاری اینترفکس به نقل از الکساندر پالیودا، مدیر روابط سرمایه گذاران شرکت لوک اویل خبر داد که روسیه تولید نفت خود را از سطح ۱۰.۴ میلیون بشکه در روز تولید ماههای فوریه و مارس، ۱۹ درصد کاهش داده  و به ۸.۵ میلیون بشکه در روز در ماه مه خواهد رساند.




منبع : ایسنا
سه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب: 27096
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *