روند نزولی قیمت نفت معکوس شد

10 ارديبهشت 1399 ساعت 12:29

قیمت نفت آمریکا در پی رشد کمتر از حد انتظار ذخایر نفت این کشور و امیدواری به افزایش تقاضای برخی از کشورهای اروپایی پس از کاهش محدودیتهای قرنطینه، روز چهارشنبه افزایش پیدا کرد تا بخشی از ضرری که هفته جاری متحمل شده است را جبران کند.


به گزارش میز نفت ، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۵.۴ درصد معادل یک دلار و ۹۰ سنت افزایش، به ۱۴ دلار و ۴۰ سنت در هر بشکه صعود کرد. شاخص نفت آمریکا در دو روز گذشته ۲۷ درصد کاهش داشته است.

بهای معاملات نفت برنت پس از سقوط رشد ۲.۳ درصدی در روز سه شنبه، روز جاری با ۴.۶ درصد معادل ۹۳ سنت افزایش، به ۲۱ دلار و ۳۹ سنت در هر بشکه رسید.

گزارش موسسه امریکن پترولیوم نشان داد که ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۴ آوریل، ۱۰ میلیون بشکه رشد کرده و به ۵۱۰ میلیون بشکه رسیده است در حالی که تحلیلگران افزایش این ذخایر به میزان ۱۰.۶ میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند.

لاچلان شاو، مدیر تحقیقات کالا در بانک ملی استرالیا در این باره اظهار کرد: این خبر خوبی است که مخازن نفت به سرعتی که تصور می رفت در آمریکا پر نمی شوند.

آمار رسمی ذخایر نفت آمریکا بعدازظهر روز جاری از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر خواهد شد.

در حالی که مخازن نفت به سرعت در حال پر شدن هستند، کاهش تولید از سوی شرکتهای نفت شیل آمریکا که طبق برآورد شرکت تحقیقاتی "ریستاد انرژی" در ماههای مه و ژوئن به ۳۰۰ هزار بشکه در روز می رسد، کمک خواهد کرد روند ورود نفت به مخازن آهسته شود. آمریکا بزرگترین تولیدکننده نفت جهان است.

رگولاتورها در ایالت تگزاس که بزرگترین ایالت تولیدکننده نفت آمریکا است، پنجم مه درباره اعمال محدودیت تولید رای گیری خواهند کرد. مقامات در ایالتهای داکوتای شمالی و اوکلاهاما هم سرگرم بررسی راههایی برای موافقت قانونی با کاهش تولید هستند.

این کاهش تولید به کاهش حدود ۱۰ میلیون بشکه در روز تولید اعضای گروه اوپک پلاس اضافه می شوند که قرار است از اول ماه مه آغاز شود.

پس از دو روز فروش گسترده قراردادهای ژوئن از سوی صندوقهای سرمایه گذاری قابل معامله در بورس که در تلاش برای اجتناب از نوسان شدید قیمت وست تگزاس اینترمدیت انجام گرفت، امید به احیای تقاضا، از رشد قیمت نفت حمایت کرده است. با کاهش محدودیتهای قرنطینه برای مقابله با شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشورهایی مانند اسپانیا، فرانسه، اتریش و سوییس، انتظار می رود تقاضا بزودی بهبود پیدا کند.

بر اساس گزارش رویترز، موسسه اعتبارسنجی مودیز روز چهارشنبه قیمت مورد پیش بینی برای نفت را  به دلیل رکود جهانی و محدود شدن تقاضا برای سوخت، کاهش داد و قیمت هر بشکه وست تگزاس اینترمدیت را ۳۰ دلار در سال ۲۰۲۰ و ۳۵ دلار در سال ۲۰۲۱ پیش بینی کرد. این موسسه اعلام کرد که فراوانی نفت در مخازن، قیمتها را تا سال ۲۰۲۱ پایین نگه خواهد داشت.



منبع : ایسنا


کد مطلب: 27115

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/27115/روند-نزولی-قیمت-نفت-معکوس

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir