۰

صادرات نفت اوپک افزایش یافت

صادرات نفت اوپک در ماه میلادی جاری بیش از دو میلیون بشکه در روز افزایش یافته و به بالاترین حد از دسامبر سال ۲۰۱۸ رسید.
اوپک | میز نفت
اوپک | میز نفت
به گزارش میز نفت ، آمار شرکت پترو لجستیک نشان داد که افزایش صادرات نفت اوپک در آوریل که بالاترین رکورد صادرات نفت این گروه در یک سال و نیم گذشته بوده است، تحت تاثیر افزایش عرضه از سوی عربستان سعودی و امارات متحده عربی روی داده است. کویت که یکی دیگر از متحدان عربستان سعودی در منطقه خلیج فارس است هم صادراتش را در آوریل به بالاترین رکورد چند ساله رساند، در حالی که این کشورها تحت پیمان جدید اوپک پلاس موافقت کرده اند تولیدشان را از ابتدای ماه میلادی آینده محدود کنند.

کویت که چهارمین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک است، هفته گذشته اعلام کرد کاهش میزان عرضه نفت به بازارهای بین المللی را آغاز کرده است.

طبق گزارش تحلیلی شرکت پترو لجستیک، پس از انحلال پیمان قبلی کاهش تولید اوپک پلاس و امتناع روسیه از پذیرش پیشنهاد اوپک برای کاهش تولید ۱.۵ میلیون بشکه در روز برای مقابله با افت تقاضای ناشی از پاندمی کرونا، اعضای اوپک افزایش صادرات نفت را آغاز کردند.

تا اواخر مارس بالاترین حجم صادرات مربوط به عربستان سعودی، کویت و امارات متحده عربی بود. از اوایل آوریل بسیاری از کشورهای عضو اوپک میزان عرضه خود را بالا بردند. عرضه نفت عربستان سعودی از مرز ۱۲.۳ میلیون بشکه در روز گذشت و صادرات نفت کویت، نیجریه و امارات در نیمه دوم مارس به شکل مشابهی افزایش داشت.

بر اساس گزارش اویل پرایس، با نزدیک شدن به زمان آغاز اجرای پیمان جدید کاهش تولید اوپک پلاس، عربستان سعودی به بازار اعلام کرده است که پیش از آغاز اجرای این توافق، کاهش تولید نفت خود را آغاز کرده است.

با این حال تحلیلگران معتقدند که کاهش تولید حدود ۹.۷ میلیون بشکه در روز توسط گروه اوپک پلاس در ماههای مه و ژوئن بسیار دیرهنگام و بسیار اندک خواهد بود به خصوص که افت فعلی تقاضا حدود ۳۰ میلیون بشکه در روز برآورد شده که سه برابر کاهش تولید توافق شده میان اوپک و متحدانش است.



منبع : ایسنا
چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب: 27121
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *