۰

کاهش تولید نفت نروژ

وزارت نفت و انرژی نروژ اعلام کرد تولید نفت را در ماه ژوئن ۲۵۰ هزار بشکه در روز پایین می آورد.
نفت نروژ | میز نفت
نفت نروژ | میز نفت
به گزارش میز نفت ، وزارت نفت و انرژی نروژ اعلام کرد تولید نفت را در ماه ژوئن 250 هزار بشکه در روز پایین می آورد.

تینا برو، وزیر نفت نروژ گفت:« در حال حاضر با شرایط بی سابقه‌ای در بازار نفت مواجه هستیم. تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، هر دو از یک بازار با ثبات سود می‌برند. قبلا اعلام کرده بودیم در صورتیکه کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت تولید را پایین بیاورند ما هم عرضه نفت خود را کاهش می دهیم. این تصمیم دولت نروژ برای کاهش تولید نفت به صورت مستقل و بر اساس منافع کشور گرفته شده است».

 مبنای کاهش تولید 1.86 میلیون بشکه در روز خواهد بود که به گفته وزیر نفت نروژ بالاتر از میانگین نرخ تولید در ماه مارس است که برابر با 1.68 میلیون بشکه در روز بود. این تفاوت بدین معناست که کاهش واقعی تولید در ماه ژوئن حدود 70 هزار بشکه در روز بر اساس سطح تولید در ماه مارس است.

تولید نفت نروژ طی حداقل چهار سال گذشته هیچ گاه بیشتر از 1.8 میلیون بشکه در روز نبوده است.

 وزیر نفت نروژ گفت علاوه بر کاهش تولید، شرکت‌های نفت این کشور آغاز چندین طرح جدید نفتی را تا سال آینده میلادی به تعویق می اندازند و امیدوارند شرایط قیمت نفت تا آن زمان بهبود یابد.

این اولین باری است که نروژ از 2002 به یک قرارداد کاهش جمعی تولید پیوسته است. نروژ تولید نفت خود را در نیمه اول 2002، پس از سقوط قیمت نفت به زیر 20 دلار در هر بشکه  به دنبال حملات تروریستی نوزدهم سپتامبر، 150 هزار بشکه در روز  پایین آورد.



منبع : تسنیم
جمعه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب: 27127
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *