۰

پشت کردن خریداران آمریکایی به سعودی ها

خریداران آمریکایی نفت عربستان سعودی درپی افزایش هزینه های حمل، تحویل حداقل هفت ابرنفتکشی که در آوریل بارگیری کرده بودند را لغو کردند.
نفتکش | میزنفت
نفتکش | میزنفت
به گزارش میز نفت  ، این اقدام نشان می دهد که با وجود افت شدید قیمت نفت به پایین ۱۶ دلار در هر بشکه در ماه میلادی جاری که پایین‌ترین قیمت قرن معاصر است، به دلیل افت تقاضا در بحبوحه پاندمی ویروس کرونا، خریداران شتابی برای دریافت نفت اضافی ندارند.

عربستان سعودی در مارس پس از انحلال پیمان نفتی اوپک پلاس، قیمت فروش رسمی نفت خود برای آوریل را به میزان چشمگیری کاهش داد و اعلام کرد که صادراتش را افزایش می دهد.

اما نرخ کرایه نفتکشها صعود کرده و عربستان سعودی به خریداران اعلام کرده که به دلیل شرایط فوق العاده ای که در بازار حمل نفت ایجاد شده است، پرداخت جبرانی برای هزینه های حمل محموله را کاهش خواهد داد.

نرخ کرایه کشتیها در سراسر جهان پس از اقدام عربستان سعودی و سایر تولیدکنندگان خاورمیانه در افزایش تولید پس از انحلال پیمان نفتی اوپک پلاس و نیاز آنها به کشتیهای بیشتر برای تحویل نفت جهش سرسام آوری پیدا کرد.

یک منبع آگاه به رویترز گفت: این امر اقتصادی بودن واردات نفت بیشتر را از بین برد و پالایشگاههای آمریکایی از دریافت محموله حداقل هفت ابرنفتکش منصرف شدند.

حتی با وجود لغو چندین محموله، نفت عربستان که در آوریل به مقصد آمریکا بارگیری شده، همچنان افزایش نشان می دهد. انتظار می رود صادرات نفت عربستان سعودی به تمامی مقصدها در آوریل افزایش پیدا کند.

تغییر در شرایط فروش احتمالا باعث خواهد شد خریداران در سراسر جهان به لغو محموله های نفت آوریل اقدام کنند زیرا آنها انتظار متحمل شدن هزینه های کامل حمل را نداشتند.

عراق که دومین تولیدکننده بزرگ اوپک است هم به مشتریانش اطلاع داده است که نمی تواند افزایش هزینه های حمل نفت را جبران کند.

بر اساس گزارش رویترز، اوپک و متحدانش معروف به اوپک پلاس در اوایل آوریل با پیمان جدیدی برای کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز نفت از اول ماه مه به مدت دو ماه موافقت کردند.



منبع : ایسنا
جمعه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب: 27129
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *