​نرمش نفتی بانک مرکزی آمریکا

13 ارديبهشت 1399 ساعت 14:13

بانک مرکزی آمریکا در برنامه وام‌دهی خود تغییراتی داد که صنعت نفت بحران‌زده این کشور را مشمول دریافت اعتبارات مورد نیازش قرار می‌دهد.


به گزارش میز نفت به نقل از ایسنا، ورشکستگی‌ها، کاهش هزینه سرمایه و گزارش‌های مالی نامطلوب سه ماهه اول در صنعت نفت شیل آمریکا به وفور دیده می‌شود و بیشتر شرکت‌های نفتی در معرض خطر نابودی اکنون می‌توانند از صندوق اعتباری که برای کمک به شرکت‌های کوچک و متوسط تشکیل شده است، استفاده کنند.

پیش از این شرکت‌هایی که بیش از ۱۰ هزار نفر کارمند و ۲.۵ میلیارد دلار درآمد داشتند نمی‌توانستند از این اعتبارات بهره مند شوند. اما قانونگذاران در ایالت‌های نفت خیز مانند آلاسکا، داکوتای شمالی و تگزاس برای تغییر این محدودیت‌ها به لابی پرداختند و دسترسی شرکت‌های نفت و گاز بیشتر به این اعتبارات را برای دوام آوردن در فضای قیمت‌های پایین نفت در بحبوحه بحران پاندمی کرونا، امکان پذیر کردند.

سرانجام بانک مرکزی آمریکا محدودیت کارمندان شرکت‌های واجد دسترسی به اعتبارات کمکی این بانک را به ۱۵ هزار نفر و محدودیت درآمد را به پنج میلیارد دلار افزایش داد. بعلاوه شرکت‌هایی که متقاضی دریافت اعتبار می‌شوند نیازی ندارد که ثابت کنند تا مارس سال ۲۰۲۰ در وضعیت خوبی بودند. این الزام باعث شده بود بسیاری از شرکت‌های نفت و گاز که بدهی‌های سنگینی داشتند مشمول دریافت اعتبار نشوند.

بدهی‌های سنگین شرکت‌های نفت شیل آمریکا از زمان ریزش قیمت نفت در سال ۲۰۱۴ مایه نگرانی جدی بوده است. بر اساس گزارش اویل پرایس، تد کروز، سناتور آمریکایی استیون منوچین، وزیر خزانه داری و جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا را وادار کرد به شرکت‌های نفت و گاز اجازه دهند از این اعتبار برای فاینانس مجدد بدهی‌های گذشته خود استفاده کنند.

بانک مرکزی آمریکا بیش از ۲۲۰۰ درخواست برای انجام تغییر در برنامه وام دهی خود دریافت کرده بود. استدلال حامیان تغییر برنامه وام دهی این بود که شرکت‌های نفت و گاز برای تضمین امنیت تامین نفت و گاز آمریکا به این حمایت نیاز دارند.


کد مطلب: 27144

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/27144/نرمش-نفتی-بانک-مرکزی-آمریکا

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir