۰
۱

رشد قیمت نفت وارد پنجمین روز شد

قیمت نفت در اویل معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر خوش بینی به بهبود تقاضا برای سوخت پس از آغاز کاهش محدودیتهای قرنطینه در برخی از ایالتهای آمریکا و کشورهای اروپایی و آسیایی، به روند افزایشی روز گذشته ادامه داد و صعود کرد.
قیمت نفت | میز نفت
قیمت نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت ، بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا یک دلار و ۵۵ سنت معادل ۷.۶ درصد افزایش یافت و به ۲۱ دلار و ۹۴ سنت در هر بشکه رسید. شاخص قیمت نفت آمریکا برای پنجمین روز متوالی است که روند افزایشی دارد.

بهای معاملات آتی نفت برنت با یک دلار و ۱۲ سنت معادل ۴.۱ درصد افزایش، به ۲۸ دلار و ۳۲ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت برای ششمین روز متوالی رشد قیمت داشته است.هر دو شاخص قیمت روز دوشنبه حدود سه درصد صعود داشتند.

چشم انداز تقاضا برای سوخت در برخی از ایالتهای آمریکا و چندین کشور از جمله ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، هند و تایلند که مردم اجازه پیدا کرده‌اند به سرکار بازگردند و کارگاههای ساخت و ساز، پارکها و کتابخانه ها را باز کنند، بهبود پیدا کرده است.

دانیل هاینس، استراتژیست ارشد بازار در گروه بانکی استرالیا و نیوزیلند در این باره گفت: با توجه به عمق نابودی تقاضا، بازارها به نسبت فورا تحت تاثیر هر گونه خبر خوبی در این باره قرار می‌گیرند.

تحلیلگران برآورد کرده‌اند که تقاضای جهانی برای نفت در آوریل حداکثر ۳۰ درصد سقوط کرده و روند بهبود تقاضا آهسته خواهد بود به خصوص که انتظار می‌رود ایرلاینها به مدت چندین ماه زمین‌گیر بمانند.

آلن جویس، مدیرعامل شرکت هواپیمایی کانتاس ایرویز استرالیا اظهار کرده که ممکن است چند سال طول بکشد تا تقاضا برای سفر بین‌المللی به وضعیت عادی برگردد.

با اجرای توافق کاهش تولید گروه اوپک پلاس که بر اساس آن در ماه‌های مه و ژوئن تولید کشورهای عضو این گروه مجموعا ۹.۷ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا می‌کند، بازار تصمیم گرفت لغو رای گیری رگولاتور انرژی تگزاس درباره اجباری کردن کاهش ۲۰ درصدی تولید در بزرگترین ایالت تولیدکننده نفت آمریکا را نادیده بگیرد.

بر اساس گزارش رویترز، کمیسیون خط آهن تگزاس قرار بود روز سه شنبه رای گیری کند اما رایان سیتون، کمیسر این رگولاتوری موفق نشد حمایت کمیسرهای دیگر از طرح کاهش اجباری ۲۰ درصدی تولید نفت در این ایالت را جلب کند. این پیشنهاد به شدت با مخالفت گروههای تجاری نفت و سایر تولیدکنندگان بزرگ شیل مواجه شده بود.

طبق آمار شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز، در هفت هفته گذشته بیش از نیمی از دکلهای آمریکایی غیرفعال شده‌اند و منطقه پرمیان باسین وست تگزاس و نیومکزیکو در ۵۶ درصد این تعطیلی سهیم بوده‌اند.



منبع : ایسنا
سه شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب: 27171
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


حسین کاظمی
Iran, Islamic Republic of
با توجه به اینکه ایران تحریم است وجهان صنعتی احتیاج به انرژی مخصوصآ نفت وفراورده های آن دارد نفت ایران می تواند فروش بیشتری نسبت به بقیه کشور های دیگر باشد با قیمت بالاتر..