۰

علل رشد ناچیز سهام شرکت‌های نفتی در بورس

عضو کمیسیون انرژی مجلس دولتی بودن شرکت‌ها، تحریم پتروشیمی‌ها، سقوط قیمت نفت و... را از جمله علل رشد ناچیز سهام شرکت‌های نفتی در بورس دانست.
اسدالله قره‌خانی | میز نفت
اسدالله قره‌خانی | میز نفت
به گزارش میز نفت ، اسدالله قره‌خانی با اشاره به وضعیت صنعت نفت و پتروشیمی در بازار سرمایه گفت: رشد کمتر سهام شرکت‌های پتروشیمی و نفتی در بورس نسبت به سهام سایر شرکت‌ها چندین علت دارد؛ ابتدا آنکه شرکت‌های نفتی و پتروشیمی قبل از رشد شرکت‌های حاضر در بورس، رشد خوبی را تجربه کرده‌ و به یک نقطه متوسط رسیده‌اند، همچنین در زمان رشد شرکت‌های نفتی، رشد سایر شرکت‌ها یا منفی بوده یا بسیار کند.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی به دلایل دیگر رشد ناچیز سهام شرکت‌های پتروشیمی و نفتی در بورس اشاره کرد و افزود: پایین آمدن قیمت نفت نیز در رشد سهام پالایشگاه‌ها، اثر منفی دارد، همچنین با توجه به تحریم‌ پتروشیمی‌ها توسط امریکا، فروش مواد نفتی و پتروشیمی (که عمدتا باید صادر شوند) به راحتی امکان پذیر نیست.

قره خانی علت دیگر وضعیت نه چندان مساعد نفت و پتروشیمی در بازار بورس را دولتی بودن این شرکت‌ها عنوان کرد و گفت: این شرکت‌ها به دلیل عدم استفاده از تکنولوژی روز سود بالایی ندارند.

به گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در پی سیر نزولی بیماری کرونا، فعالیت‌های اقتصادی رو به افزایش است و برخی صنایع تا حدودی در کشور فعال شده‌اند، همچنین از سر گرفته شدن فعالیت‌ها در چین و برخی از کشورها به رشد سهام‌های نفتی و پتروشیمی در آینده کمک می‌کند.




منبع : تسنیم
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب: 27182
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *