۰

شوک نفت ارزان به شهرهای نفتی آمریکا

شهرهای نفتی آمریکا به پستی و بلندی‌های صنعت نفت عادت کرده اند ولی این بار دورنمای بد اقتصادی و از دست رفتن مشاغل با تعدیل نیروهایی که در این بخش به خاطر تعطیلی های ناشی از گسترش ویروس کرونا صورت گرفته، تشدید شده است.
نفت آمریکا | میز نفت
نفت آمریکا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، شهرها و بخش‌های نفتی در ایالت های آمریکا که بیشترین وابستگی را به درآمدهای نفتی دارند، یک بار دیگر از اختلال در چرخه نفت ضربه خورده اند ولی این بار فعالیت‌های حفاری هم کاهش پیدا کرده و از دست رفتن مشاغل سریع تر از بحران های قبلی بوده است. احتمالاً سال‌ها طول می‌کشد تا این اقتصادهای وابسته به نفت از سقوط قیمت نفت و تعطیلی های ناشی از همه گیری ویروس کرونا بهبود یابند.

 شهرهای نفتی در آلاسکا، داکوتای شمالی، وایومینگ، تگزاس و اکلاهاما به پستی و بلندی‌های صنعت نفت عادت کرده اند ولی این بار دورنمای بد اقتصادی و از دست رفتن مشاغل با تعدیل نیروهایی که در این بخش به خاطر تعطیلی های ناشی از گسترش ویروس کرونا صورت گرفته، تشدید شده است.

مثلاً بودجه ایالت آلاسکا به خاطر کاهش قیمت و کاهش تقاضای نفت بضره سختی خورده است. مقامات آلاسکا در ماه مارس قبول کردند که سقوط قیمت نفت بر درآمدهای این ایالت تاثیر می گذارد و هزینه های آنها را محدود می کند. تحلیلگران در ماه مارس هشدار دادند رکود در اقتصاد آلاسکا بدتر از آن چیزی است که انتظار می رفت.

چاک کوپ، نماینده جمهوریخواه ایالت آلاسکا می گوید:« کاهش بی‌سابقه تقاضا و سقوط قیمت نفت تقریباً بر تمام بخش‌های اقتصاد تاثیر می گذارد چون بخش نفت و گاز بیشترین حقوق بگیران را در این ایالت دارد و بسیاری از مشاغل را در بر می گیرد».

به گفته وی، کسری بودجه آلاسکا تا یک میلیارد دلار افزایش یافته است.

طبق گزارش وزارت منابع معدنی داکوتای شمالی، تعداد چاه های فعال نفتی در داکوتای شمالی از هشتم ماه مه به 8 حلقه رسیده است در حالی که تعداد این چاه ها در سال گذشته در همین زمان 64 حلقه بود و حتی در زمان سقوط قیمت نفت در سال 2016، تعداد این چاه ها تا 27 حلقه کاهش یافته بود.

این وزارتخانه تخمین می زند بسته شدن 6800 چاه باعث 450 هزار بشکه در روز کاهش تولید از این ایالت می‌شود. تولید نفت داکوتای شمالی در بدترین حالت تا 500 هزار بشکه در روز کاهش می یابد.



منبع : تسنیم
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب: 27204
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *