امارات تولید نفت خود را بیش از پیش کاهش می‌دهد

23 ارديبهشت 1399 ساعت 11:24

طبق گفته وزیر نفت امارات، تولید نفت این کشور در ماه آینده ۱۰۰ هزار بشکه دیگر در روز کاهش خواهد یافت.


به گزارش میز نفت ، سهیل المزروعی وزیر نفت امارات اعلام کرد این کشور در ماه ژوئن تولید نفت خود را بیش از پیش پایین می آورد.

 طبق گفته المزروعی، تولید نفت امارات در ماه آینده 100 هزار بشکه دیگر در روز کاهش خواهد یافت. امارات همین حالا هم تولید خود را در ماه مه طبق قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس پایین آورده است. این کاهش تولید پس از آن صورت گرفته که امارات عضو اوپک تولید خود را در آوریل تا بیش از 4 میلیون بشکه در روز افزایش داده بود. امارات به همراه عربستان درست در زمانی که دنیا برای مهار گسترش ویروس کرونا فعالیت های اقتصادی را متوقف کرده و تقاضا برای نفت خام سقوط کرده بود، بازار را پر از نفت کردند.

 این خبر در شرایطی منتشر شد که عربستان سعودی هم اعلام کرده تولید نفت خود را بیش از آنچه در قرارداد کاهش تولید آمده پایین خواهد آورد. عربستان سعودی متعهد شده طبق قرارداد کاهش تولید اوپک ‌پلاس، تولید خود را تا 8.5 میلیون بشکه در روز کاهش دهد ولی اعلام کرد تولید در ماه ژوئن را 7.492 میلیون بشکه در روز پایین می آورد. وزارت انرژی عربستان به شرکت آرامکو دستور داده تولید را بیش از پیش کاهش دهد.

 قیمت نفت در روز دوشنبه با اعلام این خبر افزایش یافت ولی بعد دوباره 3.31 درصد طی یک روز پایین آمد. قیمت نفت خام برنت با 5 درصد کاهش، دوباره به زیر 30 دلار در هر بشکه رسید.

 کویت هم اعلام کرده تولید نفت خود را بیش از آنچه در قرارداد اوپک پلاس متعهد شده پایین می آورد و روزانه 80 هزار بشکه دیگر در ماه ژوئن کاهش تولید خواهد داشت.

 ولی این اقدام کویت، عربستان و امارات برای کاهش بیشتر تولید یک اقدام مثبت در نظر گرفته نمی‌شود بلکه حرکتی برنامه ریزی نشده است چون تولیدکنندگان خاورمیانه هیچ خریداری برای نفت خود ندارند. اطلاعیه امروز مبنی بر کاهش بیشتر تولید توسط این کشورها بیش از آنچه باعث اطمینان شود نگرانی ها را افزایش می دهد چون نشان دهنده شرایط واقعی بازار نفت است.



منبع : تسنیم


کد مطلب: 27236

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/27236/امارات-تولید-نفت-خود-بیش-پیش-کاهش-می-دهد

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir