عربستان تولید نفت خود را بیشتر کاهش می دهد

23 ارديبهشت 1399 ساعت 13:48

وزارت انرژی عربستان اعلام کرد که این کشور در ماه ژوئن افزون بر مقدار تعهدش در توافق اوپک پلاس روزانه یک میلیون بشکه دیگر هم کاهش می‌دهد.


به گزارش میز نفت ، یک مقام وزارت انرژی عربستان سعودی اعلام کرد این وزارتخانه به شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو دستور داده است که افزون بر سهمیه کاهش تولید توافق‌شده در توافق سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، موسوم به اوپک پلاس، به‌صورت داوطلبانه تولید روزانه نفت خام ماه ژوئن را یک میلیون بشکه دیگر هم کاهش می‌دهد.

وی گفت: این حجم از تعمیق کاهش تولید ریاض سبب می‌شود مقدار عرضه نفت خام عربستان نسبت به ماه آوریل ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه کاهش یابد.  

این مقام سعودی افزود: بنابراین، تولید عربستان برای ماه ژوئن، پس از این دو کاهش عرضه هدفمند و داوطلبانه، ۷ میلیون و ۴۹۲ هزار بشکه در روز خواهد بود.  

وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در دهمین نشست فوق‌العاده خود از طریق وبینار در ۱۲ آوریل (۲۴ فروردین ماه) متعهد شدند تولید روزانه خود را از اول ماه مه (۱۲ اردیبهشت ماه) ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ در ماه‌های مه و ژوئن کاهش دهند.

کشورهای تولیدکننده نفت اوپک و غیراوپک حاضر در توافقنامه همکاری (Declaration of Cooperation) در این نشست توافق کردند پس از پایان دو ماه، به مدت ۶ ماه از یکم ژوئیه تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۰ روزانه ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه کاهش عرضه داشته باشند و در بازه زمانی یکم ژانویه ۲۰۲۱ تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۲ به‌مدت ۱۶ ماه نیز روزانه ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه تولید خود را کاهش دهند.

خط پایه و مبنای محاسبه تولید برای همه کشورهای حاضر در این توافق به جز عربستان و روسیه ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی و مبنای محاسبه تولید برای روسیه و عربستان روزانه ۱۱ میلیون بشکه تعیین شده است.

کشورهای ایران، لیبی و ونزوئلا نیز بر اساس این توافق از کاهش تولید معاف هستند.




منیع : شانا 


کد مطلب: 27241

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/27241/عربستان-تولید-نفت-خود-بیشتر-کاهش-می-دهد

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir