۰

درآمد نفتی نروژ با سقوط قیمت نفت کاهش می یابد

نروژ انتظار دارد درآمدش از صنعت نفت در سال جاری میلادی ۹۷.۸ میلیارد کرون ( ۹.۵۳ میلیارد دلار) باشد، در حالی که قبلاً در پیش نویس بودجه خود در ماه اکتبر سال گذشته، این رقم را ۲۴۵ میلیارد پیش بینی کرده بود.
نفت نروژ | میز نفت
نفت نروژ | میز نفت
به گزارش میز نفت ، دولت نروژ پیش بینی خود از قیمت نفت خام را به شدت پایین آورده و انتظار دارد جریان پول نقدی که از صنعت نفت و گاز خود بدست می آورده به خاطر کاهش تقاضای جهانی به شدت پایین بیاید.

 نروژ بزرگترین تولیدکننده نفت و گاز غرب اروپاست و 40 درصد صادرات و حدود یک پنجم درآمد دولت آن را نفت و گاز تشکیل می‌دهند.

 قیمت نفت خام برنت در 22 آوریل به زیر 16 دلار در هر بشکه رسید که پایین‌ترین حد طی دو دهه گذشته بود. البته قیمت نفت پس از آن به خاطر کاهش تولید و نشانه هایی از افزایش تقاضا با برداشته شدن تعطیلی های مربوط به همه گیری ویروس کرونا، کمی افزایش یافته است.

 نروژ در حال حاضر انتظار دارد درآمد دولت آن از صنعت نفت در سال جاری میلادی 97.8 میلیارد کرون ( 9.53 میلیارد دلار) باشد. نروژ قبلاً در پیش نویس بودجه خود در ماه اکتبر سال گذشته، این رقم را 245 میلیارد پیش بینی کرده بود.

 این کشور درآمد نفتی خود را در 2021 ،  116 میلیارد کرون تخمین می‌زند در حالی که قبلاً 287 میلیارد پیش بینی می شد.

 انتظار می رود درآمد نفتی نروژ به خاطر قیمت پایین نفت و گاز کاهش یابد. این در حالی است که معافیت های موقت مالیاتی نقدینگی شرکت های نفت را تا 100 میلیارد کرون طی یک دوره دو ساله افزایش داده است.

 انجمن نفت و گاز نروژ اعلام کرده این  اقدام دولت برای تحریک سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جدید کافی نیست و پارلمان نروژ باید اقدامات بیشتری انجام دهد.

 دولت نروژ قیمت نفت را در 2020 ، 331 کرون معادل 32.17 دلار در هر بشکه پیش‌بینی کرده که کمتر از 476 کرون پیش‌بینی شده در اکتبر سال گذشته است. این کشور تخمین می‌زند قیمت نفت در 2021 افزایش کمی داشته و به 353 کرون در هر بشکه برسد.

 پس از امضای قرارداد کاهش تولید توسط اوپک و متحدانش، نروژ هم توافق کرده تولید نفت خود را از ماه ژوئن تا دسامبر پایین بیاورد. این تصمیم بر درآمد این کشور تاثیر می گذارد.

 قیمت نفت در روز سه شنبه به خاطر بیانیه غیر منتظره عربستان مبنی بر کاهش بیشتر تولید در ماه ژوئن افزایش یافت. نفت دریای شمال در حال حاضر 1.4 افزایش یافته و 30 دلار در هر بشکه معامله می شود ولی همچنان نصف قیمت نفت در ابتدای سال جاری میلادی است.




منبع : تسنیم
چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب: 27250
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *