۰

درخواست کاهش بیشتر تولید نفت از سوی عربستان

کابینه عربستان سعودی طی بیانیه ای از کشورهای عضو اوپک پلاس میخواهد برای بازگرداندن تعادل به بازارهای جهانی نفت خام، تولید نفت خود را بیش از پیش کاهش دهند.
نفت عربستان | میز نفت
نفت عربستان | میز نفت
به گزارش میز نفت ، کابینه عربستان سعودی طی بیانیه ای از کشورهای عضو اوپک پلاس می خواهد برای بازگرداندن تعادل به بازارهای جهانی نفت خام، تولید نفت خود را بیش از پیش کاهش دهند.

 در این بیانیه آمده است:« کابینه عربستان سعودی تلاش این کشور برای حمایت از تعادل بازارهای جهانی نفت را تایید می کند».

« هدف عربستان سعودی اجبار کشورهای عضو قرارداد کاهش تولید اوپک ‌پلاس و سایر کشورهای تولید کننده به پایبندی به سهمیه های کاهش تولید خود و حتی کاهش بیشتر تولید به منظور بازگرداندن تعادل مطلوب به بازارهای جهانی نفت است».

 اوپک و متحدانش در گروهی با عنوان «اوپک پلاس» در ماه آوریل تصمیم گرفتند 9.7 میلیون بشکه در روز تولید خود را در ماه‌های مه و ژوئن پایین بیاورند تا پاسخگوی 30 درصد کاهش تقاضای جهانی سوخت به خاطر همه گیری ویروس کرونا باشند.

 عربستان سعودی در روز دوشنبه اعلام کرد باز هم تولید خود را پایین آورده و ماه آینده یک میلیون بشکه دیگر از تولید خود را کاهش می‌دهد که برابر با یک درصد عرضه جهانی نفت است. به این ترتیب کل تولید عربستان تا 7.5 میلیون بشکه در روز پایین می آید که 40 درصد کمتر از ماه آوریل است.

 سقوط قیمت نفت آسیبی جدی به بودجه عربستان سعودی زده است.



منبع : تسنیم
چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب: 27251
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *