تغییر قیمتی عربستان

26 ارديبهشت 1399 ساعت 14:18

شرکت آرامکوی عربستان مقدار نفتی را که قرار است در ماه ژوئن به حداقل سه خریدار آسیایی بفروشد، ۱۰ تا ۳۰ درصد پایین آورده است.


به گزارش میز نفت ، شرکت آرامکوی عربستان، بزرگترین صادر کننده نفت دنیا، مقدار نفتی را که قرار است در ماه ژوئن به حداقل سه خریدار آسیایی بفروشد، 10 تا 30 درصد پایین آورده است.

 به گفته منابع آگاه، این کاهش فروش بر نفتی اعمال شده که خریداران برای بارگیری در ماه ژوئن ثبت نام کرده بودند.

 این اقدام پس از آن صورت گرفت که عربستان سعودی اعلام کرد به طور داوطلبانه یک میلیون بشکه دیگر از تولید نفت خود را از ماه ژوئن پایین می آورد و تولید نفت خود را به 7.492 میلیون بشکه در روز می رساند که پایین‌ترین حد طی دو دهه گذشته است.

 این اطلاعیه عربستان سعودی به دنبال امضای قرارداد کاهش تولید بین سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه اعلام شد. طبق این قرارداد، این گروه در ماه های مه و ژوئن 9.7 میلیون بشکه در روز از عرضه نفت خود را پایین می آورند تا از قیمت نفت حمایت شود.

 حساسیت بازار با توجه به کاهش عرضه نفت خام آرامکو، بازار فروش نقدی نفت خام ترش خاورمیانه را در روز پنج شنبه سرپا نگه داشت چون برخی خریداران پیشنهاد های خود را سه تا چهار برابر کرده بودند.

چندین خریدار به دنبال محموله‌های نفت خام خاورمیانه بودند ولی فروشندگان یا از فروش خودداری می‌کردند و یا محموله های خود را گرانتر عرضه می کردند.

 هفته گذشته بازار پر از نفت ارزان با تخفیف های بالا بود ولی حساسیت بازار حالا متفاوت است.

 شرکت اکسون موبیل در روز پنجشنبه قیمت پیشنهادی برای نفت خام ترش متوسط ابوظبی را افزایش داد یعنی 1.40 دلار در هر بشکه گرانتر از قیمت رسمی فروش این درجه از نفت.

 در حالی که یک حس خرید بالا بین پالایشگاه ها وجود دارد ولی هیچ تجارتی با قیمت بالا انجام نشده است چون پالایشگاهها در بحبوحه حاشیه سود پایین دست نگه داشته اند.




منبع : تسنیم


کد مطلب: 27265

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/27265/تغییر-قیمتی-عربستان

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir