۰

گروه شیل آمریکا تولید خود را پایین می آورد

یک هفته پس از آنکه قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای اولین بار به زیر صفر رسید، تحلیلگران در مؤسسه جی پی مورگان پیش‌بینی کردند آمریکا تا ماه ژوئن ۱.۵ میلیون بشکه در روز از تولید خود را کم می کند.
نفت آمریکا | میز نفت
نفت آمریکا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، دونالد ترامپ وقتی ماه گذشته برای پایان دادن به جنگ قیمت نفت بین روسیه و عربستان میانجیگری می کرد، اطمینان داد که گروه شیل آمریکا هم تولید خود را پایین می آورد.

 ولی تعداد کمی انتظار داشتند که این کاهش تولید تا این حد عمیق باشد و به این سرعت اتفاق بیفتد.

 حفاران آمریکایی چاه های خود را بسته و عملیات های حفاری را متوقف کرده‌اند تا پاسخی به سقوط قیمت نفت به خاطر همه گیری ویروس کرونا داده باشند. یک هفته پس از آنکه قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای اولین بار به زیر صفر رسید، تحلیلگران در مؤسسه جی پی مورگان پیش‌بینی کردند آمریکا تا ماه ژوئن 1.5 میلیون بشکه در روز از تولید خود را کم می کند. حالا دو هفته از ماه مه گذشته و تولید نفت آمریکا همینقدر پایین آورده و روند کاهشی آن ادامه دارد.

 در نتیجه این کاهش تولید، منابع ذخیره که در خطر سرریز شدن قرار داشتند هفته گذشته با کاهش ذخایر نفتی برای اولین بار از ماه ژانویه، نفس راحتی کشیدند. بازار این کاهش تولید را حس کرد. قیمت نفت آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن به حدود 30 دلار در هر بشکه افزایش یافت. قیمت نفت آمریکا در بیست و یکم آوریل برابر با 10.01 دلار در هر بشکه بود.

   بیش از 500 هزار بشکه در روز تولید در منطقه باکن در کارولینای شمالی و مونتانا کاهش یافته است. تولید روزانه از منطقه نورث اسلوپ آلاسکا هم 100 هزار بشکه در روز نسبت به اوایل ماه مارس پایین آمده است.

 طبق گزارش ریستاد انرژی، کاهش تولید آمریکا در ماه ژوئن حداقل 2 میلیون بشکه در روز خواهد بود که شامل مایعات گاز طبیعی با تمرکز بر تولید کنندگان پرمین در وست تگزاس و نیومکزیکو است. این مناطق 42 درصد کاهش تولید را بر عهده دارند.

 ریستاد انرژی در یادداشت تحقیقاتی خود نوشت برخی تولیدکنندگان انتظار دارند کاهش تولیدی که در حال حاضر پیش بینی شده با توجه به قیمت فعلی نفت خام افزایش یابد. ولی در نهایت میزان تولید در سه ماهه سوم 2020 به سطح قبلی باز می گردد.

 انتظار نمی رود قیمت نفت به سرعت افزایش یابد ولی وقتی روند افزایشی آن آغاز شد، تولید کنندگان شیل به محض اینکه بتوانند دوباره تولید خود را بالا می برند.

ریستاد انرژی اعلام کرد:« انتظار می‌رود ذخایر نفتی به تدریج طی 12 ماه آینده کاهش یابد ولی همه چیز بستگی به شرایط همه‌گیری ویروس کرونا و بازگشایی اقتصادها در سراسر جهان دارد».




منبع : تسنیم
دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب: 27309
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *