۰

ادامه نامه نگاری ها درباره IPC

جمعی از نمایندگان مجلس دهم و نمایندگان ادوار مجلس و برخی از کارشناسان نفت و گاز و تشکل های دانشجویی و حقوقی با ارسال نامه ای به رئیس قوه قضائیه، خواستار بررسی مجدد ایرادات مصوبه دولت درباره الگوی جدید قراردادهای نفت و گاز (IPC) توسط این قوه شدند.
آیت الله رئیسی | میز نفت
آیت الله رئیسی | میز نفت
به گزارش میز نفت ، جمعی از نمایندگان مجلس دهم و نمایندگان ادوار مجلس و برخی از کارشناسان نفت و گاز و تشکل های دانشجویی و حقوقی با ارسال نامه ای به آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه، خواستار بررسی مجدد ایرادات مصوبه دولت درباره الگوی جدید قراردادهای نفت و گاز (IPC) توسط این قوه شدند.

در متن این نامه آمده است:

برادر ارجمند آیت الله دکتر رئیسی

رئیس محترم قوه قضائیه

سلام علیکم


استحضار دارید که دو سال پیش دولت پیشنهاد وزارت نفت برای ارائه الگوی قراردادهای نفت و گاز را تصویب کرد. این مصوبه به شدت مورد انتقاد افراد شاخص، صاحب نظران، تشکل ها و دیده بان شفافیت و عدالت قرار گرفت.

به پیشنهاد جمع زیادی از متخصصان این حوزه، جمع بندی تلاش های تخصصی را دیده بان به دولت ارجاع داد. به دلیل اهمیت بخش نفت و گاز در توسعه اقتصاد ملی و سابقه استعماری کار با شرکت های چند ملیتی که در کودتای 28 مرداد نیز نقش اساسی داشتند. نتایج دلسوزی های کارشناسی منتقدان به استحضار مقام معظم رهبری هم رسید. نظرات تقدیمی در تلفیق با نقادی دفتر منجر به تعیین خطوطی جدید با تاکید بر راهبردهای پیشین به امر رهبری منجر گردید. بحمدالله استقبال دولت از انتقادات نسبتا خوب بود و جای تقدیر است. چنانکه در رفتاری نیکو مصوبه دو بار به دولت بازگردانده شد و اصلاحات مهمی در آن صورت گرفت.

با وجود آن، هنوز مشکلاتی باقی مانده بود که مغایر قوانین بود و می توانست در آینده، منشا ابهام و جور و سلطه بیگانه شود. در جهت شفافیت و پایداری عدالت جمعی از صاحب نظران شکایتی را به کلاسه پرونده 9501121 تقدیم دیوان عدالت اداری کردند. دیوان در تاریخ 1398/02/23 شکایت را رد کرد. وقتی دادنامه به دست ما رسید که از موعد تجدیدنظرخواهی گذشته بود. از آنجا که از حیث سیاسی، اقتصادی و استقلال طلبی موضوع اهمیت بسیار دارد، ما امضاکنندگان زیر از جنابعالی درخواست می کنیم ترتیبی برای رسیدگی به اعتراضاتی که در پیوست این نامه تقدیم می شود، مقرر بفرمائید.

با تشکر

رونوشت: برادر ارجمند جناب آقای بهرامی؛ رئیس محترم دیوان عدالت اداری

به گزارش فارس، امضاکنندگان این نامه عبارتند از:

احمد توکلی (نماینده ادوار مجلس و رئیس هیئت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت)

محمد دهقان (نماینده ادوار مجلس و نایب رئیس هیئت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت)

اصغر ابراهیمی اصل (معاون اسبق وزیر نفت)

حسینعلی حاجی دلیگانی، سید ناصر موسوی لارگانی، ابوالفضل ابوترابی، احمد سالک، اکبر ترکی، محمود شکری، سید محمودجواد ابطحی، سید جواد ساداتی نژاد، هدایت خادمی، مجتبی ذوالنوری و محمدعلی پورمختار (نمایندگان مجلس دهم)

فرشید فرحناکیان (کارشناس حقوق نفت و گاز)

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران

سازمان بسیج حقوقدانان

تصویر این نامه در ادامه آمده است:


منبع : فارس 
سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 27325
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *