۰

بخش انرژی آمریکا زیر فشار کرونا

هزینه های سرمایه ای بخش انرژی آمریکا که طی بحران همه گیری ویروس کرونا کاهش یافته است، ۳۰ درصد دیگر هم پایین می آید.
آمریکا | میز نفت
آمریکا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، هزینه های سرمایه ای بخش انرژی آمریکا که طی بحران همه گیری ویروس کرونا کاهش یافته است، 30 درصد دیگر هم پایین می آید. به گفته بانک فدرال رزرو دالاس، کاهش این سرمایه گذاری ها پیامدهای بسیاری برای کل اقتصاد آمریکا دارد.

 تقاضای سوخت در آمریکا به خاطر تعطیلی های اعمال شده جهت مهار گسترش ویروس کرونا و با توجه به سقوط وحشتناک قیمت نفت، کاهش یافته است.

 در گذشته وقتی قیمت نفت پایین می‌آمد، مصرف کنندگان درآمد اضافی بیشتری برای سایر خریدها داشتند چون پول کمتری در پمپ بنزین ها می پرداختند. ولی حالا مردم در سراسر کشور سفرهای خود را محدود کرده اند در نتیجه بسیاری از شرکت های انرژی هزینه های خود را پایین آورده و چاههای نفت خود را بسته اند.

 فدرال رزرو دالاس در ایالت تگزاس اعلام کرد:« کاهش شدید در هزینه های سرمایهای توسط شرکتهای نفتی نشان میدهد چرا سقوط قیمت نفت به هزینه های سرمایه گذاری آمریکا و رشد اقتصادی آن آسیب زده است. این آسیب نه تنها در بخش تولید نفت بلکه در تمام بخش‌های اقتصاد بوده است».

 یک نکته مثبت در این باره این است که بانک های آمریکا بیش از حد درگیر بحران بخش نفت نشدهاند.

در بیانیه بانک دالاس آمده است:« حتی در بانک‌هایی که بیش از دیگران درگیر بخش انرژی شده اند، سهم وامهای بانکی به این بخش در سه ماهه پایانی 2019 بیشتر از 18 درصد نبوده است». تعداد معدودی از بانک ها حتی بیشتر از دو درصد هم به بخش انرژی وام نداده اند. قوانین سختگیرانه تر این بانک‌ها بدین معناست که آنها ذخایر بیشتری برای مقابله با این ضرر و زیان ها دارند.



منبع : تسنیم
چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب: 27336
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *