۰

هند نفت ارزان آمریکا را در آمریکا ذخیره می‌کند

وزیر نفت هند گفت: این کشور نفت ارزان ‌قیمت آمریکا را در تاسیساتی در همان کشور ذخیره می‌کند چرا که منابع ذخیره سازی نفت هند در داخل پر شده اند.
دارمندرا پرادهان | میز نفت
دارمندرا پرادهان | میز نفت
 به گزارش میز نفت ، دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند گفت این کشور نفت ارزان ‌قیمت آمریکا را در تاسیساتی در همان کشور ذخیره میکند. منابع ذخیره سازی نفت هند در داخل پر شده اند.

 این تصمیم هند شبیه اقدامی است که استرالیا ماه گذشته انجام داد و اعلام کرد از قیمت ارزان نفت بهره میبرد و ذخایر استراتژیک نفت خود را با خرید نفت خام و ذخیره آن در ذخایر استراتژیک نفت آمریکا افزایش خواهد داد.

پرادهان گفت:« ما به دنبال امکان ذخیره سازی بخشی از سرمایه گذاری خود در یک کشور دیگر هستیم و اگر بتوانیم بخشی از این نفت ارزان قیمت را در آمریکا ذخیره خواهیم کرد».

 قیمت نفت 40 درصد در 2020 کاهش یافته ولی طی چند هفته گذشته با تلاش سازمان کشورهای صادر کننده نفت و متحدانش برای کاهش عرضه تا حدی افزایش داشته است.

دارمندرا پرادهان گفت هند سومین مصرف کننده و وارد کننده بزرگ نفت در دنیاست و تا حالا 5.33 میلیون تن از ذخایر استراتژیک خود را پر کرده و حدود 8.5 تا 9 میلیون تن نفت بر روی کشتی ها در بخشهای مختلف دنیا مخصوصاً در خلیج فارس ذخیره کردهاست.

 پالایشگاه های هند منابع و خط لوله های خود را با سوخت پالایش شده و نفت پر کرده اند.

پرادهان گفت نفت و محصولات نفتی ذخیره شده حدود 20 درصد نیاز سالانه هند را تشکیل می‌دهد. هند بیش از 80 درصد نیاز خود به نفت را وارد می کند.

 هند قصد دارد ذخایر استراتژیک جدیدی ساخته و ظرفیت آن را 6.5 میلیون تن افزایش دهد. پرادهان گفت این کشور مایل به مشارکت سرمایه گذاران جهانی در ساخت این تاسیسات است.

 تقاضای سوخت هند در آوریل تقریبا نصف شد و به پایین ترین حد از سال 2007 رسید. تعطیلیهای گسترده و محدودیتهای سفر برای مهار گسترش ویروس کرونا فعالیتهای اقتصادی را متوقف کرده است.

 تقاضای بنزین و دیزل در هند در ماه مه 60 تا 65 درصد تقاضای این کشور در همین ماه در سال گذشته بوده است و انتظار می‌رود مصرف سوخت این کشور در ماه ژوئن به همان سطح 2019 بازگردد.



منبع : تسنیم
سه شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب: 27395
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *