۱

سفارش قطر برای ساخت 100 کشتی LNG

شرکت قطر پترولیوم توافقنامه‌هایی را به ارزش بیش از ۷۰ میلیارد ریال قطری معادل ۱۹.۲۳ میلیارد دلار با سه شرکت کشتی سازی بزرگ کره جنوبی برای ساخت بیش از ۱۰۰ کشتی LNG امضا کرد.
LNG | میز نفت
LNG | میز نفت
به گزارش میز نفت ، این قراردادها که با شرکت‌های کشتی سازی و مهندسی دریایی دوو، هیوندای هوی اینداستریز و سامسونگ هوی اینداستریز امضا شد، عمده ظرفیت ساخت کشتی گاز طبیعی مایع (LNG) سه شرکت را تا سال ۲۰۲۷ را خواهد گرفت.

تحت این قرارداد که مدیرعامل قطر پترولیوم آن را بزرگترین برنامه ساخت کشتی LNG در تاریخ توصیف کرده است، سه شرکت بخش عمده‌ای از ظرفیت ساخت کشتی LNG خود را تا سال ۲۰۲۷ به شرکت قطر پترولیوم اختصاص خواهند داد.

سعد الکعبی، مدیرعامل شرکت قطر پترولیوم و وزیر انرژی قطر اظهار کرد: ما تقریبا نزدیک ۶۰ درصد از ظرفیت جهانی ساخت کشتی LNG تا سال ۲۰۲۷ را گرفته‌ایم که بنا بر نیاز ناوگان کشتی‌هایمان در هفت تا هشت سال آینده ممکن است به بیش از ۱۰۰ کشتی جدید برسد و ارزش این قراردادها بیش از ۷۰ میلیارد ریال قطری خواهد بود.

قطر پترولیوم که بزرگترین تولیدکننده LNG در جهان است، به دنبال افزایش تولید سالانه از ۷۷ میلیون تن فعلی به ۱۲۶ میلیون تن تا سال ۲۰۲۷ است.

کعبی در نوامبر گفته بود کار اکتشافی در پروژه عظیم میدان نورث فیلد قطر نشان داده که ذخایر گازی بالغ بر ۱۷۶۰ تریلیون فوت مکعب وجود دارد. وی اظهار کرد که قطر طبق برنامه در زمینه پروژه‌های توسعه میدان گازی نورث فیلد پیش می رود و قراردادهای اخیر با شرکت‌های کشتی‌سازی کره‌ای توانایی این کشور برای تامین ناوگان کشتی‌های LNG مورد نیاز در آینده برای حمایت از توسعه ظرفیت تولید و نیاز به جایگزینی کشتیهای فرسوده را تضمین می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، اگر چه برنامه‌های قطر برای آغاز تولید از تاسیسات گازی جدید به دلیل تاخیر در پروسه مناقصه و تاثیر ویروس کرونا به سال ۲۰۲۵ موکول شد اما وزیر انرژی قطر در آوریل اظهار کرده بود که قطر پترولیوم از برنامه ساخت شش واحد جدید تولید LNG عقب نشینی نخواهد کرد.



منبع : ایسنا
سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب: 27470
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *